Kobling av lys Audi 90 Typ 81

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk bemerkning på at høyre sideblinklys ikke virker på Periodisk kontroll i november.

Trudde det bare var pæra som måtte byttes, men det viste seg å ikke stemme. Åpner panseret, og der finner jeg to løse koblinger som jeg setter sammen og trur igjen at problemet er løst.

Fortsatt blinker det ikke. Jeg setter på varselblink, og blinkrelèet går amok..

Jeg hadde bilen på oppussing i fjor sommer, og jeg mistenker at noe er feilkoplet ved montering av hovedlamper, tåkelys, blinklys i fanger og blink på siden.

Er det noen her som kan si meg hvordan dette skal henge sammen?

Evt. koblingsskjema?

mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De originale sideblinklysene er bare koblet inn med et "mellomstykke" på ledningen til frontblinklyset. Man kan også gjøre dette med kabelsko evt. strømstjelere (anbefales ikke). Siden sideblinlysene ikke har noen form for jord til chassis, spiller det heller ingen egentlig rolle med polariteten på ledningene til sideblinklyset, men for ordens skyld så er jordingen en brun ledning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut av dette. Verkstedet som tok seg av monteringa etter oppussing i fjor sommer hadde byttet om to av koblingene bak høyre hovedlampe.

Tråden kan stenges/slettes.

mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.