Ettermontere cruisekontroll på A6 4b

Anbefalte innlegg

Morn folkens!

Jeg har akkurat fått min nye (for meg) Audi A6 avant 1,9 2002 mod fra Tyskland.

Et par overraskelser jeg ikke hadde tenkt på, som f.eks mangel på cruise controll og kjørekomputer.

Jeg har tidligere kjøpt en cruise control til en Golf 1,9 tdi -00 modell, kan den monteres i Audi'en?

I utgangspunktet skal det jo være enkelt å gjøre dette, aktivere med Vag-com og koble ledningene (har også vurdert å kjøpe en ferdig kabel til 18euro, siden jeg knappest kan kalles elektriker... : klø : )

Noen som har noen synspunkter på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cruisekontroll ettermontering er som du sier en relativt enkel sak. Kjørcomputer er mer avansert om i det hele tatt lønnsomt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med ettermontering med kjørecomputer finnes det flere tråder om her inne, så det er bare å søke, så finner du. Men for å fortsette på denne tråden: det skal jo være mulig å bytte hele instrumentpanelet med en modell med org. comp., og legge dette inn med VAG-COM??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått bestilt meg en hendel, så cruise controllen skal på plass så snart jeg får den. 25 euro på eBay... : rock :

Men ang kjørecomputer så syns jeg det er merkelig at på A4 så er det bare å sette inn hendelen med MFA (knapper til kjørecomputeren) og programere med vag-com, ref

http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=A4&Number=728037&Search=true&Forum=All_Forums&Words=f%E4rddator&Match=&advanced=&qsort=5&Searchpage=1&Old=allposts&type=threads&Main=728037&Limit=25#Post728037

mens til A6 så må vi bytte hele "speedometeret". (disse går jo for omtrent 2-2500 kr, noe som er litt i overkant for mitt budsjett for dette...

Er det noen som har tro på at dette fungere på A6? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.