#1 Skrevet Januar 11, 2007 Fikk bilen tilbake fikset, og gikk som F. For et par dager siden fikk jeg en rar "ule" lyd fra circa 2500-3500 RPM som ikke har vært der før. Den skyver unna ved 4500 RPM nå (før 3700). Når jeg drar den opp fra 2500-3500 RPM med full gass høres jeg lyden ganske godt. Så varer den en liten stund etter at jeg har sluppet opp gassen. Lyden kommer fra venstre side høres det ut som. Bilen fusker ikke eller noe... Hva kan dette være? Audi 100 QT 86 med 3B og 400HK Jonus chip, dyser osv. Takk LYDEN: http://home.no/qb8/lyd.mp3 Hører den fra 2 sekunder merket og litt ut (før motoren bråker for mye), og så når jeg slipper gassen - 7 sekunders merket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2007 Det første jeg tenker på er en slange til ic som ikke sitter helt på plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2007 åja, takk. Da skal jeg se på det idag.. Noen andre som har noen forslag til hva jeg bør sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2007 hmm har samme problemet! gikk nylig over alle slanger og div uten att sus\plystrelyden ble borte.. har litt misstanke om spruken eksos manifold på min AAN. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2007 Her er lyden: http://home.no/qb8/lyd.mp3 Hører den fra 2 sekunder merket og litt ut (før motoren bråker for mye), og så når jeg slipper gassen - 7 sekunders merket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2007 Ulinga er fra turbo høres det ut som 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2007 Ulinga er fra turbo høres det ut som Er kanskje det? Lyden kommer med en gang turboen begynner å lade ihvertfall. Er vel ikke "whine of death"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 12, 2007 Noen som kan hjelpe meg? Ser ikke ut som det er lekasje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 21, 2007 plukk av slangen fra luftfilterboxen nede på turboen.. kjenn etter slakk opp\ned og inn\ut den skal være super thigt!! plugg av alle slanger fra turboen til innsuget! sjekk att dem er tett med trykkluft. Skru dem skikkelig fast og rens samtidig N75 ventilen.. dette hjalp faktisk veldig på min bil,, jeg hadde en slange klemme som bare hang løs (les michelin slangen) så når trykket kom klarte det ikke å holde tett.. Nå er jeg kvitt ule lyden og bilen ladder som Faen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 21, 2007 Er kanskje det? Lyden kommer med en gang turboen begynner å lade ihvertfall. Er vel ikke "whine of death"? Hadde på det min AAN. Vedlig spesiel lyd. Kom bare plutselig, etter en del feilsøking viste det seg at tuboen var løs. En av skruene som holder den på grenrøret var borte, og en annen var løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 22, 2007 `hehe jeg får fan ikke løs di skruene engang:P skal bytte grenrør å turbo nå.. regner med det blir vinkelsliper og borremaskin:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 22, 2007 Var turboen. 2 blader var ødlagt på eksos siden. Den fikk ikke ladetrykk til slutt. Ny turbo er innkjøpt og montert Funker greit nok nå. Men må få satt på BOVen min igjen og ny LMM tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 23, 2007 Bra det ordnet seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 23, 2007 Du har ikke ødelagt enda en turbo? Det var den turboen jeg bytta for deg eller er den også ødelagt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 23, 2007 Du har ikke ødelagt enda en turbo? Det var den turboen jeg bytta for deg eller er den også ødelagt? Nei nei, den vi dro ut var herpa Gammel topic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...