Anbefalte innlegg

Mårn...

 

Driv å vurderer å sote rutene på bilen min.. å¨mørkt er lov?

å er itte mørkt lov?:confused: mye koster det for no som høl lenge? er itte VW ruter orginalsotet?

 

Kan noen svara meg på dette...

 

Takk

 

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mårn...

 

Driv å vurderer å sote rutene på bilen min.. å¨mørkt er lov?

å er itte mørkt lov? mye koster det for no som høl lenge? er itte VW ruter orginalsotet?

 

Kan noen svara meg på dette...

 

Takk

 

MVH

reglene er slik for soting av rutene at du kan sote de 3 bakre rutene (altså bak B-stolpen) så mørkt du vil, men forran B-stolpen er det ikke lov med noen som helst soting. De eneste bilene dette er lov på er de som kommer slik ferdig sota fra fabrikk ;) på noen modeller av vw sine biler er det tona ruter, men det pleier å være ekstrautstyr eller feks. som på GTI modellen av golf. prisene varierer veldig ettersom hvor mange ruter du skal sote, hvor du gjør det og om du er heldig med prisen. Men du må regne med over 4000,- + korriger meg om jeg tar helt feil:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss du får fagfolk til å legge film å den er litt lys så pleier det å gå greit. eg var nett på eu med eine bilen min å dei sa ingenting på filmen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss du får fagfolk til å legge film å den er litt lys så pleier det å gå greit. eg var nett på eu med eine bilen min å dei sa ingenting på filmen

hvor mye % hadde du på rutene da?

jeg har tenkt å gjøre dette jeg også. Så får jeg heller fjerne om noen skulle si no på det..: rolleyes jeg har 20% på bakrutene så tenkte å ha dette forran også. tror det skulle gå greit med tanke på politi og eu : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen krav om innvendig speil, skal det via dette gjennom bakruta kunne sees utrykningskjøretøy (dvs male bakruta svart er ikke lov).

 

Som de over her sagt, skal rutene fører skal ha sikt gjennom (dvs alt foran B-stolpen) ikke ha noe form for solfilm på seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ein kompis hadde samme film som meg å va til biltilsynet å godkjente senke settet sitt å ¨dei sa det va bra gjort å iikje hindra noe serligt ut syn så det va grett.. eg hat 35 bak å 50 framme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ein kompis hadde samme film som meg å va til biltilsynet å godkjente senke settet sitt å ¨dei sa det va bra gjort å iikje hindra noe serligt ut syn så det va grett.. eg hat 35 bak å 50 framme

 

Håhåhå! Han var heldig! Håper han huska å tippe lotto den dagen, for da hadde han nok vunnet mye.

 

EU-kontroll går greit spesielt hvis du kjenner mekanikeren. Han har jo ikke lov å godkjenne det, og han kan få etterkontroll, men du kan jo montere det straks etter kontrollen vel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki;) takk for alle svar... går det ann å skifte ruter. Er dette vanskelig? for da kan man bare sifte ruter når man skar på EU kontrol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regelen sier vel 30 prosent toning, dvs 70 gjennomslipp av lys. En 20 prosent film er gjerne oppgitt med lysgjennomslipp, dvs 80 prosent soting. Men er ikke lov med film på ruta foran, og det har sikkert med at den skal være knuselig ved redning tipper jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Truls; Hvilken regel..? Kjøretøyforskriften sier ingenting om %-andel soting.. :)

 

Kristian; Å bytte ruter ved EU-kontroll er en løsning ja om man har ekstra ruter liggende, og skal ikke være så stor jobb. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki... takk Anders.

Hva anbefalere dekk hvis je skar sote kjøpe film og få noen til å gjøre det eller få fagfolk til å gjøre jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg bruker scandinavia solfilm å er kjenpe fornødd med dei.. 7 år garranti å god pris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ekstra ruter? er vel bare å sveive ned rutene og ta sveiva og gå det? da går den vel igjenom eu? er vel ikke.no krav om sideruter på eukontrollen vel?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian: my ga du får sotinga a? og hvor mørkt er det?

Tom: trudde det var påbudt med ruter je?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur det va på bak ruta å 50 på siderutene, vertfal mørkere på bakrute å likt på alle siderutene:) merker ikkje att det er film på rutene når kjører,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki;) lenge var den borte da og var det no du måtte gjøre etterpå? har du itte noe soting foran B stolpene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.