#1 Skrevet Januar 11, 2007 idag tidlig var det 19- grader her, såvidt jeg fikk start. driv og ser etter nye plugger, de har for 220kr pr plugg på mekonomen, regner med disse er av grei kvalitet. bare for moroskyld sjekket jeg med biltema. der kostet de 99 kr pr stk. Lurer på om noen vet hva kvaliteten på disse er? levetiden? og om det er samme pluggene på 150 og 180hk utgavene av disse. Hvis det er noe i samma duren som det var på en bmw 525tds jeg hadde så måtte jeg faen meg skru av innsuget for og komme til og få skifta pluggene . Noen som har skiftet på 2,5 tdi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2007 Hvis det er noe i samma duren som det var på en bmw 525tds jeg hadde så måtte jeg faen meg skru av innsuget for og komme til og få skifta pluggene Been there..... done that...... (I jula en gang, ute i carporten uten varme...) Når det gjelder biltema kontra mekonomen, så er min erfaring at man ofte får hva man betaler for... Mekonomen garanterer kvalitet tilsvarende orginal eller bedre.. Gjør biltema det samme... Når du først er i gang, så bytter du vel alle pluggene..? Er vel ikke så gøy å skru slike ting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2007 ADVARSEL!!!!!!! Sett bort jobben til et verksted. Finns ikke vanskelig å skifte selv men, Det hender gjengene i topplokket blir med den gamle pluggen ut!!!! Da har du et problem Lar du et verksted gjøre dette og problemet oppstår der har DE et problem. Tar du sjansen kan det kanskje være en fordel å kjøre motoren varm først og å gi pluggene en liten rapp med hammer FØR du skrur de ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2007 Flere med likt problem her!!! Bare lurer på: Vanskelig å komme til? Skjønner at det lønners seg å skifte de på skikkelig varm motor ja og med litt banking først så skal de noe til at de ikke løsner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2007 Nei, de er ikke spesielt vanskelige å komme til. Ta av dekselet oppå motoren og se ned ved innsugsmanifoldene så ser du plugghettene/plugga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2007 Vell, kjøpte orginal plugger på møller. ble nesten 1300 kroner med de 8 % rabattene som vi har. skifter de selv ikveld. har ikke kikket på hvordan det blir og komme til. men må man skru av innsugsmanifolden så må man. er jo ikke så vanskelig. det skal veldig mye til at gjengene som sitter i toppen blir med ut. da toppen er av aluminium skal det mye til at pluggene som har vært varm og kald, varm og kald mange ganger setter seg som det gjør på støpgods. og blir sprøtt i tillegg. men man kan jo skru litt forsiktig til og begynne med, så kjenner man om det går veldig trått og skru. legger inn en post når jeg er ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2007 Alu og stål mot hverandre reagerer kjemisk. Derfor hender det gjengene blir med ut. Manifold slipper du å ta av. Du trenger derimot ei 10mm langpipe av minste type skrallesett. Lykke til med mekkinga!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2007 Kan det være forskjellig lengd på glødeplugger? ut i fra fabrikat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2007 Kan det være forskjellig lengd på glødeplugger? ut i fra fabrikat? Skal ikke benekte det, men får du for lange eller korte plugger er ikke det særlig gunstig. Tuppen av pluggen skal vel stikke ca 1-2mm ned i sylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...