Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg en caddy pickup, og den skal en tur under kniven nå i vinter. Står i en GTI 8v, men ellers er alt orginalt.

 

1. Snakka med veitrafikkstasjonen i Egersund, og de sa jeg måtte bytte til GTI forstilling (greit nok det), men jeg måtte også skaffe dokument som sa at resten av chassiet var likt på en Golf 1/Caddy og en GTI. Noen som har vært borti det problemet?

 

2. Kan jeg bruke forstilling fra Golf 2, eller må den være fra eneren?

 

3. Hvis man må bruke forstillingen fra en ener (noe som jeg tror), finnes det andre v.a.g biler som har den (hvis jeg ikke skulle finne en GTI-donor)?

 

4. Tenke å montere på et TÜV-godkjent senkesett mens jeg først var i gang. Noen i Norge som selger det, eller må man bestille fra Tyskland?

 

Alle svar mottas med stor begeistring:) :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst, gratulerer med "ny" bil:)

 

1. Som du sier, å bytte til gti forstilling er greit nok. Resten kommer du til å slite big time med siden VAG representert ved Møller ikke uten videre gir deg noen papirer som tilsier at Golf gti og Caddy er like. De "godkjenner" kun ombygginger til motor som har vært levert i den modellen det er snakk om som f.eks Golf 1 1,5 til Golf 1 1,8 gti siden ener ble levert med som 1,8 gti.

Det grommeste du får papirer på fra Møller er 1,8i motor med 95hk som ble levert i Caddy Sport.

 

2. Det er ganske store forskjeller på ener og toer forstillinger så det er mer arbeid enn hensiktsmessig da det helt sikkert er delene du trenger for å få gti oppsett på den forstillinga du har tilgjengelig.

 

3. Se pkt. 2.

 

4. Såvidt meg bekjent finnes det ennå ingen norsk importør av Bullocstyle sine produkter og de er (nok en gang såvidt meg bekjent;) ) de eneste som har tatt seg bryet med å få et senkesett til Caddy Tüv godkjent.

 

Min gikk igjennom EU med gti motor og som regel skulle ikke det være noe problem siden de ikke sjekker stort annet enn at du kjører på det drivstoffet som står oppgitt i vognkortet at bilen din skal ha.

 

Lykke til med bygget:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å editere innlegget mitt 3 ganger uten hell så nå skriver jeg bare et nytt. Glemte jo helt å ønske deg velkommen i klubben og til forumet, men det er nå herved gjort:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar og velkomst.

Ringte til VW Lyngdal i går, og de skulle sende meg mail der det sto at chassiet var likt, men det de klarte å gjøre var å si at karosseriet var likt: bh : Så da var jeg like langt.

 

Det har ikke vært skilter på bilen på 5-6år, men vil jeg kunne få disse tilbake med bare å ta en vanlig EU-godkjenning?

Kan de godkjenne senkesett, eller må biltilsynet se på det først?

 

Ombygginga til GTI forstilling er først og fremst for min egen sikkerhet. Greit å ha litt bremser ;)

 

Så på hjemmesiden til de som hadde godkjent senkesett, og det var jo coilovers og gule koni... Finnes det ikke noe som er litt "spinklere" både i merke og pris.

Det sette kosta jo 3x mer en bilen;) (men så skal det legges til at jeg gjorde et røverkjøp. Nylakkert svart med kameleonflammer, RS4 fanger, techtylbehandla, ubrukte skiver og klosser, gode vinterdekk og gti interiør er ikke noe man får hver dag for 3000kr :rolleye: :rolleye: )

 

-JM-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 1, Scirocco 1/2, Jetta 1 og Caddy 1 har ikke noen "ordentlig" forstilling som f.eks. Golf 2 og 3 har. På disse gamle/enkle bilene sitter bærearmene bolta rett i rammevangene. Det eneste som er forskjellen på bærearmene du har kontra GTI er 2 hull i hver bærearm, for å feste stabstaget i. Det er merket av med et kryss på bærearmene hvor man må borre. Stabstaget mangler du naturligvis og så er de bakre festebrakettene til bærearmene ulike (da de til GTI har innfestinger til stabstag, mens de du har ikke har dette).

 

Det eneste du trenger for å oppgradere bremsene på forakselen er skiver og bremsebelegg til GTI, ettersom du allerede skal ha VWII-kalipere (som GTI har). Og så må du få tak i en 9" bremsekraftforsterker fra Golf 1 GTI eller Golf 1 Cab (for å nevne de mest kurante donorene).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen Takk for svar Andreas.

Skal gå å høre på skiver/klosser i dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått meg noen flotte bremser nå, så nå skal det skrus i morra og tirsdag.

:) :) :) :)

En annen ting:

Har kjøpt meg noen 7x15" nå, og det står noen 195\45-15 på dem nå. Er dette riktig dim, eller er det 195\50-15 som er rett??

Prisforskjellen var jo nesten halvparten for 50 profil i forhold til 45.

 

-JM-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/45 15 er vel de de fleste av oss som har senka "litt" kjører med.

 

195/50 er nok nærmere orginaldimmensjonen, men senker du bilen din litt skikkelig blir det trangt om plassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.