Da fant jeg starteren i min golf 88 mod auto

Anbefalte innlegg

Heisann

Dette ble ikke like lett som jeg hadde trodd.. den lå jammen bakom bunn pannen, under deler av eksosen og over driv akselen (ikke skyt meg om jeg skriver feil:) )

Legger ved bilde.. det er vel ikke mulig å bytte den starteren uten å ta vekk den akslingen der?

Bilde

Ja, lå på bakken under bilen og tok bilde, arbeids lampe i en hånd og kamera i den andre :) Håper noen kan gi noe gode tips her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok ut med drivaksel ja, men det er vel ikke noe problem.

Hadde noe lignende engang jeg skifta dynamo på en Mitsubishi Sigma(?) med 3.0 V6 og automatgir, der måtte man ut med drivaksler og traversen foran for å klare å lirke ut driten, tror den jobben er tidsatt til 4 timer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Våger ikke å begynne med akslinger jeg, er ikke såå erfaren mekker akkurat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går uten å ta av drivakselen.. jeg har gjort dennejobben selv en gang på golf mk2.

det er trangt, men det går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Legger ved nytt bilde, er det den lille delen der som skal ha strøm som skal gå oppover ?

Bilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Det er innslagsreleet med strømtilkoblingene. Dette skal høyst sannsynlig peke opp mot topplokket da starter er montert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Ja, da var jeg vel på rett spor da :) skal ha bilen opp på ei grav i morgen så jeg kan sjekke det ut nærmere, er sikkert lettere å jobbe med den når jeg står enn når jeg ligger på ryggen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.