#1 Skrevet Januar 13, 2007 Hei! fått mangellapp på last ventil på EU, har en 92- 100 2,3 ikke quattro Hvor sitter den og hvordan ser den ut? Mvh. Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2007 Rett innenfor/foran venstre bakhjul. Det som skjer er at armen som er festet til selve bakakselen med en fjær (lett å se når du tar av hjulet) ruster fast. Hekt av fjæren, spray på masse rustløser på hengslene til den armen og dytt den frem og tilbake maaaaaange ganger til den går lett igjen. Hekt på igjen fjæren, og problemet er løst.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2007 Hekt av fjæren, spray på masse rustløser på hengslene til den armen og dytt den frem og tilbake maaaaaange ganger til den går lett igjen. Hekt på igjen fjæren, og problemet er løst.. ...eller riv bort hele skiten og kjør fullt trykk bakover hele tiden. Da vil det faktisk bremse bak også og du slipper at skivene ruster i stykker pga. at de aldri blir varme nok til å holde seg tørre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2009 Tar opp denne litt. Hvordan er fremgangsmåten for å ta bort denne ventilen? Mener jeg har den på S4 C4 Avanten min, og funderer på om den har noe med bremsene mine å gjøre for tiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2009 Tar opp denne litt. Hvordan er fremgangsmåten for å ta bort denne ventilen? Mener jeg har den på S4 C4 Avanten min, og funderer på om den har noe med bremsene mine å gjøre for tiden.. Jeg har fjernet alt som er på min 100! Bare å bruke det t-stykke som er der. Kjører da røret som kommer forfra inn på t-stykket, også ut på hvert hjul! Enkelt som bare det! Har kontrollert bilen på rulla etterpå, er helt perfekt! Men, dette er ikke lov med tanke på eu kontroll. Men om jobben gjøres bra, så vil mest sannsynlig ingen legge merke til det. Er bilen bra på rulla og bremserør er braså vil det nok gå. MEN ingen garanti! Ikke bruk merkeverksted som kan bilene ! Hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2009 Fikk du noe bedre bremse effekt av dette? Siden den sikkert bremser noe bedre bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2009 Fikk du noe bedre bremse effekt av dette? Siden den sikkert bremser noe bedre bak. Tror folk misforstår denne ventilen. Det er ikke en begrensningsventil. Ventilen skal øke bremsekraften bakover når bilen lastes. Hvis du for eks har 300 kg med last, vil man ha mer bremseeffekt ! Men når bilen er "lett" bak så kan man ikke ha noe ekstra bakover, da vil man få vinglete rumpe! Så kraften skal være lik om du har ventilen eller ikke ( uten last i bilen ) Jeg testet ikke min på rulle før og etter, men etter så låste den hvertfall akkurat, noe som er bra. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...