#1 Skrevet Januar 13, 2007 Har en 2,8E Audi 100 92 mod.... Temperatur på motor ligger på rundt 70 grader ved normal kjøring. Øker til 90 grader når bakkene kommer tett.... Varmapparatet gir god varme... Hva kan være feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2007 er ikke dette litt standard på 2.6 og 2.8...? Vært borti det på mange hvertfall selv om termostat og kjølevann/vannpmpe er nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2007 Takker for svar. Håper det skal være sånn...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2007 Du kan prøve å skifte termostaten, det koster jo nesten ingenting. Den kan være gåen å stå fastlåst i åpen posisjon, da får motoren for mye kjøling:) Jeg har samme problem på min å ska skifte termostaten ut i neste uke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2007 Fattern har en 100 2.8E, den går opp til rett under 90 grader på måleren og ligger helt støtt der uansett etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2007 Da støttes jo teorien om at termostaten er ødelagt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 14, 2007 Er jo bloddyrt å skifte termostat på 2,8 v6 ?????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2007 Nøkkelen er å ikke dra på verksted. Det er litt jobb, men termostaten er jo ikke særlig dyr. Den sitter bak registerremmen, men man trenger ikke å ta remmen av for å skifte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 14, 2007 Min Audi 100 2,8E er også sånn.. Dem sier det er normalt at det er sånn. Det eneste en sånn Audi mekaniker sa, var at det kunne være føleren eller noe som var litt treig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 14, 2007 Vet . Har sett på tips på Nordicaudi.se om hvordan man skifter uten å ta av registeret, men er ikke særlig gira på å gjøre en slik jobb med min kompetanse.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 14, 2007 min erfaring er også at merke på termostaten har litt å si.. hadde samme problem på 100'n til en kamerat,og kjøpte ny tridon termostat.. og det ble ikke noe bedre.. bytta'n og prøvde igjen. prøvde 5! ganger,og byttet da til et annet merke.. (husker ikke hvilket) og funka med en gang.. har hatt samme problem med tridon før på andre merker i jobb sammenheng.. jobbet som mekaniker/oppretter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 15, 2007 Er jo bloddyrt å skifte termostat på 2,8 v6 ?????? Jeg kan alltids hjelpe hvis du har behov for det, hvis du har en garasje med verktøy for å gjøre dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2007 Får se... Skal du på treffet på torsdag. Kan jo prates da... Har garasje å verktøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2007 Jeg har en ny termostat til 2.6e du kan få... Bor et støkke unna men... tipper 2.6og 2.8 passer om hverandre..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 15, 2007 Får se... Skal du på treffet på torsdag. Kan jo prates da... Har garasje å verktøy. Ja, det kan vi:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 19, 2007 faen. glemie hele treffet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...