#1 Skrevet Januar 13, 2007 Er det noen som har oversikt om det er forskjeller på de ulike golf 2 1.8 (ikke gti) motorene? Noen kom med pierburg forgasser, andre med monojetronic eller k-jetronic, og bortimot alle hadde 90 hk (66kw). Er fullt klar over at det er flere ulike forskjeller "utvendig" på disse, men er det noen "innvendige" forskjeller i blokk og topp? Og kan man bruke disse om hverandre så sant man flytter over det som trengs? innsug osv... Spør om dette fordi jeg skal sette en opprinnelig GX-motor (k jetronic) nedi en bil med RP-motor (monojetronic). Håper noen har forska på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2007 hovedforskjell er vel i grunn komp i blokkene.. ut i fra det er det som du sier innsprut systemet som er forskjellig.. http://www.doppel-wobber.de vil gi deg svaret på dette regner jeg med, der er all golf 2 motorinfo med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2007 takk for linken... der var det mye bra informasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2007 Om det er som på Audi-femmerne har de aller fleste med K-Jetronic dysene i toppen og ikke i innsuget, og det betyr da at man ikke kan bruke topp til K-Jet på forgasser eller Mono-jetronic uten videre.. (jeg har ikke peiling på firere, men vil tro de er ganske like femmerne) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2007 ang det med K-jet, så stemmer det bra! dysene der sitter i selve toppen, og ikke i innsuget, det er det 16v som har! monojet og gasser har nøyaktig det samme innsuget, dog litt forskjellig flens. og kompresjon da. men der er forskjellen i blokka, ikke toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...