Forskjeller på Golf 2 1.8 motorer

Anbefalte innlegg

Er det noen som har oversikt om det er forskjeller på de ulike golf 2 1.8 (ikke gti) motorene?

Noen kom med pierburg forgasser, andre med monojetronic eller k-jetronic, og bortimot alle hadde 90 hk (66kw).

Er fullt klar over at det er flere ulike forskjeller "utvendig" på disse, men er det noen "innvendige" forskjeller i blokk og topp? Og kan man bruke disse om hverandre så sant man flytter over det som trengs? innsug osv...

Spør om dette fordi jeg skal sette en opprinnelig GX-motor (k jetronic) nedi en bil med RP-motor (monojetronic).

Håper noen har forska på dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hovedforskjell er vel i grunn komp i blokkene.. ut i fra det er det som du sier innsprut systemet som er forskjellig..

http://www.doppel-wobber.de vil gi deg svaret på dette regner jeg med, der er all golf 2 motorinfo med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for linken... der var det mye bra informasjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er som på Audi-femmerne har de aller fleste med K-Jetronic dysene i toppen og ikke i innsuget, og det betyr da at man ikke kan bruke topp til K-Jet på forgasser eller Mono-jetronic uten videre.. (jeg har ikke peiling på firere, men vil tro de er ganske like femmerne)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang det med K-jet, så stemmer det bra!

dysene der sitter i selve toppen, og ikke i innsuget, det er det 16v som har! :)

monojet og gasser har nøyaktig det samme innsuget, dog litt forskjellig flens. og kompresjon da. men der er forskjellen i blokka, ikke toppen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.