#1 Skrevet Januar 13, 2007 Hei. Skiftet girkasse idag i min golf 1 med 1.8 motor. girkassen er fra en golf 1 med 5 gir. Hadde barre 4 gir før.. Har nå fått motert girkassa på og alt gikk fint men problemme er at jeg ikke får inn 5 giret. Prøvde og justere på de 1000 sporene men da virket barre 1-2-3-4 og 5. Altså ikke revers. Det jeg lurer på om det er barre til og justere på de sporene eller om det er noe mer som må jøreres. Kanskje skifte det girstengene eller Selve girstanga. ??? Hadde vert kanon om noen vet hva som må til for å få alle gira til å virke:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2007 Hei.Skiftet girkasse idag i min golf 1 med 1.8 motor. girkassen er fra en golf 1 med 5 gir. Hadde barre 4 gir før.. Har nå fått motert girkassa på og alt gikk fint men problemme er at jeg ikke får inn 5 giret. Prøvde og justere på de 1000 sporene men da virket barre 1-2-3-4 og 5. Altså ikke revers. Det jeg lurer på om det er barre til og justere på de sporene eller om det er noe mer som må jøreres. Kanskje skifte det girstengene eller Selve girstanga. ??? Hadde vert kanon om noen vet hva som må til for å få alle gira til å virke:confused: mangler sikkert noe på overføringene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2007 Hei.Skiftet girkasse idag i min golf 1 med 1.8 motor. girkassen er fra en golf 1 med 5 gir. Hadde barre 4 gir før.. Har nå fått motert girkassa på og alt gikk fint men problemme er at jeg ikke får inn 5 giret. Prøvde og justere på de 1000 sporene men da virket barre 1-2-3-4 og 5. Altså ikke revers. Det jeg lurer på om det er barre til og justere på de sporene eller om det er noe mer som må jøreres. Kanskje skifte det girstengene eller Selve girstanga. ??? Hadde vert kanon om noen vet hva som må til for å få alle gira til å virke:confused: overføringene må byttes,ihvertfall ene stagen som er forskjellig fra 4 til 5 trinns 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2007 Dette har jeg brukt vannvittig mye energi på å finne ut av selv (da jeg kjørte med 2Y-kasse). Etter at jeg bytta til FD-kasse (Golf 1,6 GTI) var problemene borte. Du må bytte overføringa som går paralelt med tannstanga. På biler med 5 gear er dette svakt S-formet, mens på biler med 4 gear er det bare en ca 30 grader vinkel på det. Om du ikke bytter vil du aldri både ha tilgang til revers og 5. I tillegg vil overføringa butte i tannstanga når du prøver å legge inn 2. Det gjorde det i alle fall på bilen min da jeg prøvde dette. Men da hadde jeg 2Y-kasse og da er det ei overføring som har veldig ulik lengde fra den tilsvarende på Golf 1. Det enkleste er å handle den S-formede overføringa ny. Eller du kan få tak i ei brukt og montere M8 uniballs i stedet for plastleddene. Da blir gearinga fastere i fisken og ettersom uniballene er skrudd kan du endre lengden på overføringa, for justering eller endring av utvekslingsforholdet til gearspaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2007 vil den s-formede overføringa være lik på golf2 som golf1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...