#1 Skrevet Januar 14, 2007 Jaja, da var jeg utpå glattisen med piggfrie dekk igjen. Denne gangen gikk det litt bedre enn forrige gang, men ille nok. Sklei vel i 3 km/t ned i en grøft og ble stående med høyre framhjulet i friluft. Bilen hvilte da på kanalen, som igjen lå an på en stein. Det bare MÅTTE bli bulk: rolleyes . Ser ikke helt villt ut, og tviler sterkt på at den sprakk. Uansett må det jo gjøres noe med, og hva mener dere er den beste måten å få det rett på? Blir godt med PIGGER, bare kjedelig at dette skjedde dagen før jeg skulle ordne med piggdekk: bråk : Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2007 Piggdekk er ikke så fantastisk bra, men 10 år gamle piggfrie med 4 mm mønster er det mange som kjører på, og så skylder på at det er piggfritt når de kræsjer. Aldri mer piggdekk for meg ihvertfall, det holdt lenge med et halvt år.. Når det gjelder kanalen er det 99% sikkert bedre å rette den enn å bytte, da det er ganske omfattende jobb å bytte og garantert ikke blir like bra rustbeskyttet i skjøter og sånt som det er originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2007 Tror faktisk ikke at noen piggfrie dekk hadde stoppet der jeg sklei ut. Mine piggfrie dekk er noen år gamle med mye mønster, men sikkert harde nok:) Piggfritt er vel best på snø, piggdekk på is? Lønner det seg å kjøre med lavere trykk i dekka om vinteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2007 jeg ville gått for retting, men hvis du kan legge inn et bilde så forklarer det mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2007 Skal ordne det så fort jeg får tak i kamera som duger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2007 det skal være 15-20 prosnt mere luft i piggdekk enn piggfrie men ellers skal det være samme lufttrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2007 Mer enn 3 mnd etter jeg la inn første post har jeg greid å få tatt bilde, ikke verst: haha : Bilen skal til lakkering straks, og jeg vil ordne dette først! Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2007 Jeg har rettet ut en sånn en. Send den inn! Bare sørg for at de sprayer tektyl på innsiden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2007 Send inn hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...