#1 Skrevet Januar 15, 2007 Har en GTi 8v K-Jet som har gått fint og greit siste halve året. Bilen er avskiltet men er startet og testet litt innimellom. Men nå her om dagen var det rimelig dødt, tok litt men startet ikke. Greit nok tenkte jeg, tanken så ut til å være skåltom! Og kaldstartdysa er koblet vekk. Fylte på bensin, men ingenting skjer! Tar ikke en gang når jeg kinner eller sleper den. Noen som har en mistanke om hva det kan være? Tenkte kanskje tanken ble helt tom og den har dratt med seg drit en plass. Har sjekket plugger og det er ok, men bensinfordeleren virker ikke helt bra. Er trykk på de fleste slanger nederst på fordelingsblokka, men de 4 på toppen som går til dysene har ikke trykk. Kommer ikke bensin der når jeg åpner de og setter igång pumpa. Går ut ifra at her skal det komme bensin så snart bensin pumpa går??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2007 Det skal komme bensin ut av de 4 dysene når du har trykk i systemet, altså når bensinpumpen går, men du må hjelpe til å løfte opp luftvågen (tallerkenen)i luftmengdemåleren. Har været borte i at det har blitt mye problemer med de der hvis det først har kommet mye dritt inn i systemet. Rådet er i hvert fall å skifte bensinfilter hver 20.000km på biler med K-Jetronic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2007 Okay, og denne tallerken, ligger den under fordeleren? I overkant av luftfilteret liksom? Er ikke helt stødig på disse greiene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2007 Okay, og denne tallerken, ligger den under fordeleren? I overkant av luftfilteret liksom? Er ikke helt stødig på disse greiene... Ta av luftfilteret og stikker hånda under der så kjenner du den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2007 Okay. Og når jeg har løsnet på bensinslangene fra k-jet til dysene skal det komme bensin ut her når den tallerken trykkes litt inn? Får prøve og se hvordan det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2007 Nope, ikke snakk om. Åpnet på slangene til dysen, og når jeg trykte på den kom det bensin ut der det skal. Noen andre tips? Bilen har ikke kaldstartdyse, så den er litt tungstartet, men har startet fint siden jeg fikk den. Kan det ha noe med at den ikke åpner i det hele tatt når jeg kjinner på startmotoren? Hva sørger for at den får bensin da egentlig?? Anyone?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2007 Nå har jeg prøvd med startgass og slept bilen. Ikke noe respons i det hele tatt! Kan det ha noe med at bilen er kjørt helt tom for bensin? At den har dratt inn drit som lå nederst i tanken? Hvor stopper det isåfall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...