Anbefalte innlegg

var regulatoren i orden ellers? eller var den også gått pga skitten?? kansje vi alle må sjekke den visst den samler opp skit?

Ta og kutt opp filteret for og sjekke om det bare var tett eller om dette kan være en feilproduksjon.. er bare nyskjerrig :) lurer litt på hvordan dysene dine ser ut etter dette: klø :

Grattulere med jobben,, Bestandig artig når man finner nesten umulige feil:p

 

TPS sensorn er vell den svarte boxen som står på gass spjelde tror den heter throttle position sensor.. den mener jeg skal kalibreres..

Har du VAG-com? Møller tar 4000 for ett sett!! quattroco.no tar 1030kr!!: faint : og det er med kabel og adapter til model fra 92-96.. du kan selfølgelig bruke den på alt av vag audi opp til 2005. kabeln er 2 delt for odb og odb2 systemet.:nana:

 

tror og håper at trykkreg er i orden, fikk tatt av sila, og blåst godt rent i den, men man vet jo aldri....

Det burde ikke være nødvendig å sjekke den, siden filtret ligger før den.

Er veldig redd for dysene jeg og, da de som står i er lånt av en kompis: dum : for å sjekke om det var dysene som kunne være årsaken...

 

Er i hvertfall ikke tvil om at bilen går jevnere på tomgang, men enda ikke helt rent, så derfor sjekka jeg nedi tanken i dag, og fikk i samma slengen en kollega til å lage varmeskjold til meg..:)

DSC00034.jpg

 

DSC00041.jpg

 

DSC00042.jpg

 

Jeg blir nok nødt til å ta en test på alle dysene, og muligens bytte bensintrykkreg, håper ikke alle 10 dysene er gåen!!! eventuelt noen med tips om hvor/hvordan det kan være mulig med skikkelig rens av de??? Og da tenker ikke på bruk av dyserens på tanken...

 

Edit; tanken var helt ren og fri for rusk/dritt.... Lurer fælt på hvor gammelt det bensinfiltret er, da jeg synes tydelig at forrige eier sa det nettop var skifta....!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da noen brukte dyser og BTR på vei i posten, håper de kan gjøre saken bedre:o

 

DSC00051.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd med andre dyser, og BTR, bytta pakning mellom gasspjeld og innsug, men fremdeles er problemet vedvarende....: bh :

 

Da er jeg nesten tom for ideér, og tar gjerne imot hint og vink fra andre: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ALLE slangene er tette?vakum,veivhus osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ALLE slangene er tette?vakum,veivhus osv?

 

Har brukt startgas og ikke funnet noe, gikk over med stetoskop til slutt og fant en liten lekkasje mellom gasspjeld og innsug, og den lille slangen/ventilen mellom innsuget og veivhusvent....

 

Fikk byttet de, og ingen forskjell, heller verre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev i min tråd.. Nytt gasspjeld og ny calibrering i vag-com..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 4-polede dyre og store giveren gir kun signal til instrument, varsellamper og klimaanlegg, så om denne er defekt påvirker det ikke motorstyringen i det hele tatt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 4-polede dyre og store giveren gir kun signal til instrument, varsellamper og klimaanlegg, så om denne er defekt påvirker det ikke motorstyringen i det hele tatt..

 

det kan nok stemme, men det er delte meninger om det....

jeg tror nok det er den 2 polede i bakkant av toppen som gir signal til hjernen... den har jeg prøvd 2 stk av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev i min tråd.. Nytt gasspjeld og ny calibrering i vag-com..

 

tror ikke det trenger kalibrering, men kan prøve å bytte det, og rengjøre det først...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig sikker på at det trenger kalibrering.. Står i tråden min hvordan man gjør det i vag-com. husker ikke i farten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig sikker på at det trenger kalibrering.. Står i tråden min hvordan man gjør det i vag-com. husker ikke i farten..

 

Har prata med en verkstedmester ved møller, og han nevnte ikke noe om det.... Jeg er så og si helt sikker på at det ikke trengs, i hvertfall om det blir brukt på samme motor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det, men skader ikke å gjøre det.. Alle andre spjeld jeg har hørt om må kalibreres ihvertfall. Dog, jeg er langt fra expert på AAN motoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre med gode tips ang dette problemet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur'n er hjernedau jeg...for å si det sånn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur ikke du trenger og kalibrere har forsket litt på det der og det gjelder mest biler uten ISV og uten gassvaier.

hvis du skal prøve gå inn på select module også engine 01 på vag, ha tenniga på men ikke start bilen under noen omstendigerheter ha bare på tenninga.. så trykker du 08 mess blocks, på første meny der det står 000 skriver du 098 og trykker go, så ser du nederst der står det en meny! switch to measuring blocks?, trykk inn den,, vent en stund så trykker du på basic igjen, start bilen og spjeldet er kalibrert.

Går du inn på 004 tror jeg kan du se throttle position i idle og på max i % da finner du ut om gassspejeldet ditt er gåen.. test dette med bare tenning på så slipper du og sprenge motorn når du trør i bånn. min er på idli 8.4% og på max 99%

jeg fant ut att hvis jeg tok ut kontakten til TPSen den svarte boxen på innsugshuset og satt den inn i igjen auto kalibrerte den seg men du får en feil kode du må slette etterpå.

Ettt lite tips BLÅS igjen bensin slangene dine med trykk luft fra tanken og fram!! kan være mye skit der! bruk kansje litt rødsprit eller parafin ilagmed.

på vag-com kan du også lese hvor mye dysene dine leverer og sjekke hver enkelt komponent på motoren.. husker ikke adr for det nå,kan finne den.. da har du bare tenningna av og starter testen så testes alle elektriske komponenter. men da må tenninga være av når det gjelder motor testing,.

håper det ikke ble for mye :) good luck! det hær må du få til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du jeg likte den front fangern din! hvor har du kjøpt den, eller har du kjøpt en spoiler som du har moddet på selv? evt hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang gasspjeldet så har jeg vaier men må likevel grunninstille. Skal gjøres hver gang bilen har vært frakoblet strøm. Bjørn Andre: Har din bil sånn bryter som merker om gassen er i bunn? Mener i vag-com et sted så kommer det opp enten 'idle', 'part-throttle' eller 'full throttle' Avhengig om hvor hardt du trykker på pedalen? Mulig dette bare er på nyere biler, men på min kommer ihvertfall ikke full throttle opp, bare di 2 første.. Men så er mitt spjeld gåent og da..

 

Frontfangeren, er ikke det en rs4 fanger da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur ikke du trenger og kalibrere har forsket litt på det der og det gjelder mest biler uten ISV og uten gassvaier.

hvis du skal prøve gå inn på select module også engine 01 på vag, ha tenniga på men ikke start bilen under noen omstendigerheter ha bare på tenninga.. så trykker du 08 mess blocks, på første meny der det står 000 skriver du 098 og trykker go, så ser du nederst der står det en meny! switch to measuring blocks?, trykk inn den,, vent en stund så trykker du på basic igjen, start bilen og spjeldet er kalibrert.

Går du inn på 004 tror jeg kan du se throttle position i idle og på max i % da finner du ut om gassspejeldet ditt er gåen.. test dette med bare tenning på så slipper du og sprenge motorn når du trør i bånn. min er på idli 8.4% og på max 99%

jeg fant ut att hvis jeg tok ut kontakten til TPSen den svarte boxen på innsugshuset og satt den inn i igjen auto kalibrerte den seg men du får en feil kode du må slette etterpå.

Ettt lite tips BLÅS igjen bensin slangene dine med trykk luft fra tanken og fram!! kan være mye skit der! bruk kansje litt rødsprit eller parafin ilagmed.

på vag-com kan du også lese hvor mye dysene dine leverer og sjekke hver enkelt komponent på motoren.. husker ikke adr for det nå,kan finne den.. da har du bare tenningna av og starter testen så testes alle elektriske komponenter. men da må tenninga være av når det gjelder motor testing,.

håper det ikke ble for mye :) good luck! det hær må du få til!

 

Jeg tror nok ikke det trenger kalibrering, men kan være greit å slette feilkodene...

Har blåst gjennom og sjekka alle bensin slanger og rør, for å ikke overse noe enkelt: rolleyes

Spørs om jeg burde kjøpe meg vag-com, høres ut som en "kjekt å ha" sak det der...

Skal få Egil i ES tuning til å se på'n om jeg ikke finner ut noe snart... : bh :

 

BTW så er fangeren en rs2 del i glassfiber som er limt under lista på original, denne var på (såvidt) da jeg kjøpte bilen, så i fjor sommer støpte jeg den sammen og lakka den opp igjen...

Har også fjerna lyktespylere og bakvisker + div for å få en bedre look...

Synes i grunn fangeren passer bra, ikke for styla, men nok til å få et røffere look: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang gasspjeldet så har jeg vaier men må likevel grunninstille. Skal gjøres hver gang bilen har vært frakoblet strøm. Bjørn Andre: Har din bil sånn bryter som merker om gassen er i bunn? Mener i vag-com et sted så kommer det opp enten 'idle', 'part-throttle' eller 'full throttle' Avhengig om hvor hardt du trykker på pedalen? Mulig dette bare er på nyere biler, men på min kommer ihvertfall ikke full throttle opp, bare di 2 første.. Men så er mitt spjeld gåent og da..

 

Frontfangeren, er ikke det en rs4 fanger da?

 

Jeg kan ikke innbille meg at gasspjeldet må kalibreres om man går tom for strøm på en bil, det ville vært litt ekkelt...:confused:

Og jeg har ikke hørt noe om det dog jeg har vært i kontakt med mange som er veldig drevne på disse motorene, og de vet at jeg har vært av med spjeldet...

 

Jeg skal av med spjeldet og bytte pakning der, for å være på den sikre sida, kan jo da rengjøre det, og prøve et annet i samme slengen..men det er litt rart om det skulle være noe med det da den fjusker på jevnt turtall, uansett turtall, men går helt for jæ... på tomgang.... : mad :

 

Frontfangeren er en rs2 add on fanger som limes under lista på original...

Heldigvis litt utenom det vanlige, da jeg vil ha en bil som er litt annerledes: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang gasspjeldet så har jeg vaier men må likevel grunninstille. Skal gjøres hver gang bilen har vært frakoblet strøm. Bjørn Andre: Har din bil sånn bryter som merker om gassen er i bunn? Mener i vag-com et sted så kommer det opp enten 'idle', 'part-throttle' eller 'full throttle' Avhengig om hvor hardt du trykker på pedalen? Mulig dette bare er på nyere biler, men på min kommer ihvertfall ikke full throttle opp, bare di 2 første.. Men så er mitt spjeld gåent og da..

 

Frontfangeren, er ikke det en rs4 fanger da?

 

du må grunnstille ja for du har en nyere bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke innbille meg at gasspjeldet må kalibreres om man går tom for strøm på en bil, det ville vært litt ekkelt...:confused:

Og jeg har ikke hørt noe om det dog jeg har vært i kontakt med mange som er veldig drevne på disse motorene, og de vet at jeg har vært av med spjeldet...

 

Jeg skal av med spjeldet og bytte pakning der, for å være på den sikre sida, kan jo da rengjøre det, og prøve et annet i samme slengen..men det er litt rart om det skulle være noe med det da den fjusker på jevnt turtall, uansett turtall, men går helt for jæ... på tomgang.... : mad :

 

Frontfangeren er en rs2 add on fanger som limes under lista på original...

Heldigvis litt utenom det vanlige, da jeg vil ha en bil som er litt annerledes: rolleyes

 

Spjeldet skal kalibreres på nyere biler hver gang dem har vært tom for strøm men ikke på din.

jeg tok av kontakten på svarte sensorn på spjeldet da økte den fryktelig i turtall så satt jeg den på igjen så gikk den litt opp og ned på turtall før den stabiliserte seg så det hørtes ut som den stilte seg selv.. men jeg fikk jo seff feil kode i minnet etterpå som måtte slettes... skjer det nada når du tar av kontakten er tpsn din gåen. ellers styres tomgangen på din bil av noe som heter isv.. det er den saken som den lille slangen fra den store slangen på innsuget går på.

 

 

ehh sånn som du beskriver problemet er det nesten garantert lmm særlig hvis den ikke går på tomgang!! eller lambda..kan være en plugg også!!

ta og prøv litt startgass rundt omkring før du begynner og skru sund hele bilen.

hvis du får tak i ett enkelt multimeter kan du sjekke Ohm i kontakter\sensorer for og finne ut om di er gåen.. har du autohidden``?

Den støtfangern jeg har suger ræva.. liggger og soper nedi bakken hele tiden.. greit den ser kansje litt rå ut der å da men deen suuuger... prøver og finne meg en ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spjeldet skal kalibreres på nyere biler hver gang dem har vært tom for strøm men ikke på din.

jeg tok av kontakten på svarte sensorn på spjeldet da økte den fryktelig i turtall så satt jeg den på igjen så gikk den litt opp og ned på turtall før den stabiliserte seg så det hørtes ut som den stilte seg selv.. men jeg fikk jo seff feil kode i minnet etterpå som måtte slettes... skjer det nada når du tar av kontakten er tpsn din gåen. ellers styres tomgangen på din bil av noe som heter isv.. det er den saken som den lille slangen fra den store slangen på innsuget går på.

 

 

ehh sånn som du beskriver problemet er det nesten garantert lmm særlig hvis den ikke går på tomgang!! eller lambda..kan være en plugg også!!

ta og prøv litt startgass rundt omkring før du begynner og skru sund hele bilen.

hvis du får tak i ett enkelt multimeter kan du sjekke Ohm i kontakter\sensorer for og finne ut om di er gåen.. har du autohidden``?

Den støtfangern jeg har suger ræva.. liggger og soper nedi bakken hele tiden.. greit den ser kansje litt rå ut der å da men deen suuuger... prøver og finne meg en ny.

 

Når jeg plugger av TPS øker den på tomgang, men fjusker enda...

Jeg har prøvd lmm, satt i ny lambda, og nye plugger (blandt mye annet)...

Har sjekka med startgass, til og med med stetoskop, fant noe smålekkasjer, men ble ikke bedre da jeg fiksa disse.

Må trykkteste systemet skikkelig...

Har vært av med slanger og turbo ++ flere ganger, men ikke funnet noe løsning enda...

 

Har autohidden ja...

Har du en rs4 fanger på da eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. det der høres veldiiig mystisk ut.. kom det bare plutselig eller hadde du nylig gjort noe nytt med bilen?.

Vet du noen du kunne lånt en ecu hos og testa? sjekk foresten vacum slangen til den.

 

JA tror det er rieger rs fanger.. f*** han steike kor plaga æ har vært i vinter! fronten står på tverra for den fangern har jo ingen passform.. den skal liksom kunne passe alt fra audi 100 tell s6

bilen min er ikke senket enda er det bare såvidt jeg kan kjøre over noen kanter!! å måke snø! det har jeg sluttet med,det gjør jeg med bilen. ufrivillig!.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. det der høres veldiiig mystisk ut.. kom det bare plutselig eller hadde du nylig gjort noe nytt med bilen?.

Vet du noen du kunne lånt en ecu hos og testa? sjekk foresten vacum slangen til den.

 

JA tror det er rieger rs fanger.. f*** han steike kor plaga æ har vært i vinter! fronten står på tverra for den fangern har jo ingen passform.. den skal liksom kunne passe alt fra audi 100 tell s6

bilen min er ikke senket enda er det bare såvidt jeg kan kjøre over noen kanter!! å måke snø! det har jeg sluttet med,det gjør jeg med bilen. ufrivillig!.

 

Kommer en fyr til meg i morra, og han tar med ecu ++ div som det kan være...

Han er dreven på disse motorene, så jeg håper vi kommer fram til en konklusjon i morra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en merkelig sak serru...problemet kom etter at jeg overhalte motoren fullstendig...

Nye lager, tetninger og pakninger fra topp til bunn...

Eneste jeg bytta av komponenter var en temp.giver og den har jeg prøvd å bytta i etterkant, uten hell....

 

Jeg begynte når jeg alikavel måtte bytte clutch:

DSC00253.jpg

 

Og da gikk jeg like greit grundig til verks:

DSC00177.jpg

 

Og syntes selv resultatet med arbeidet og nylakka blokk ble bra: rolleyes

DSC00016.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.