Problemer med kjørelys og ladetrykk

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå endelig fått somlet meg til å blitt medlem i håpet om å få litt hjelp :)

Bilen det er snakk om er en Audi A4 96.mod chippet hos Autopower.

Første problem:

Jeg får ikke kjørelyset på høyre side fremme til å virke. Det fungerer delvis, det vil si at det ikke fungerer når jeg "dimmer". Har målt og styrt litt, å kommet frem til at det ikke kommer strøm frem til den runde kontakten som sitter i lykta. Er det relè på disse bilene, eller er det en an plass det kan ha skjedd noe som gjør at jeg ikke får strøm frem. Drittproblem.. Kan denne feilen eventuelt avdekkes med VagCom?

Andre:

Jeg får ikke nok ladetrykk på bilen. Når den var chippet lå trykket på 0.9-1.0 bar. Nå ligger det på 0.5, dvs tilnærmet normalt. Nå skal jeg ikveld gå over å sjekke etter lekasje(hvor er de vanligste plassene man får lekasje?), og bytte magnetventilen. Dersom ikke dette hjelper skal jeg prøve å bytte luftmengdemåleren. Er det noen som har noen flere forslag om hva det kan være? Har lest litt her på forumet å det virker som det er et problem mange har vært borti, så jeg satser på det løser seg når jeg får byttet ventilen.

Håper noen har noen svar på disse spm.

Beklager langt innlegg..

mvh

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peiling.. Trenger spesiellt tips med tanke på lysene... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen: Sjekk at kontakten står i. Om den er i, prøv å ta den av. Ingen forskjell=deffekt ventil.

LMM: Prøv det samme her. Disse koster over 2000 så om du har mulighet til å byttelåne hos en kompis for å sjekke om det blir bedre så er dette å anbefale..

Lys: Virker helt klart som du har ledningsbrudd. Er rimelig sikker på at det er samme relet til både høyre og venstre lykt. prøv å følge ledningene å sjekk etter brudd.

For begge problemene; Sjekk med vag-com!

Har du laptop og har råd så kjøp en kabel. Det har jeg gjort. Billigste alternativ koster ca 500 kroner..

(såfremt du ikke allerede har en kabel da:))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å følge ledningene, men det er ikke like til. Men venter på kabel nå, så skal få koblet meg til å se:)

Fikk montert ventilen idag å resultatet var veldig bra. Men jeg opplever enda at bilen lader litt merkelig. Virker litt som om turboen "kommer og går" litt. Men skal se hvordan det blir etter byttet av LMM. Hvordan skal egentlig N75J ventilen monteres? Når jeg monterte den ble kontakten nedover, er det noen som har et bilde over hvordan det skal gjøres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakten blir nedover ja. Da har du gjort noe riktig ihvertfall.. Det går akkurat men ledninga blir litt kort. Om bilen ikke går som en dass etter bytte er slangene 99% satt riktig på. Har desverre ikke bilde da jeg er i forsn nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.