Anbefalte innlegg

har en Coupe Type 85 med AAN motor, men manger eksos. har downpipen, men den er rustete og har mange stygge sveisekladder på seg. så jeg tenkte på 3" eksos med downpipe. hvem lager dette? bør jeg ha rustfritt? og hvor mye effekt kan jeg regne med her?

MÅ få lagd eksos MED downpipe, selv om jeg må kjøre bilen på henger inn til oslo. bor ved Hamar. tenkt på svendsen, men usikker på om de lager downpipe

pris på dette vil være ca? kan bruke opptil 8000, men helst ikke mere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha noen til å bygge custom downpipe og resten av anlegget så blir det fort mer en 8000 hvis du skal sette det bort til andre. Ganske så mye jobb og bygge dp. Men kjenner du noen som kan sveise litt så kan reduserers jo prisen betraktelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en Coupe Type 85 med AAN motor, men manger eksos. har downpipen, men den er rustete og har mange stygge sveisekladder på seg. så jeg tenkte på 3" eksos med downpipe. hvem lager dette? bør jeg ha rustfritt? og hvor mye effekt kan jeg regne med her?

MÅ få lagd eksos MED downpipe, selv om jeg må kjøre bilen på henger inn til oslo. bor ved Hamar. tenkt på svendsen, men usikker på om de lager downpipe

pris på dette vil være ca? kan bruke opptil 8000, men helst ikke mere.

Hei, feritta norge sveiser komplett eksos inkl DP og helt bak, men du må nok regne med rundt 12 tusen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Eksosmester i skien.. http://www.eksosmester.no/

Han skal sveise 3" fra turbo og ut i morgen for meg:D Ligger på rundt en 11-13.000kr til en S4..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte svendsen istad, og de trodde ikke de lagde downpipe, da det tok for lang tid og lage det.

Hei, feritta norge sveiser komplett eksos inkl DP og helt bak, men du må nok regne med rundt 12 tusen....

takk for tips. skal ringe å høre med de i morgen hvis jeg får tid

Hør med Eksosmester i skien.. http://www.eksosmester.no/

Han skal sveise 3" fra turbo og ut i morgen for meg Ligger på rundt en 11-13.000kr til en S4.

får ta en telefon dit også da, dyre saker : gråter :

men med orginal AAN motor, hvor mye vil jeg få i effekt økning med 3" hele veien? og hvis jeg chipper, vil det gi bedre "utnyttelse" av anlegget? la oss si jeg chipper til 270hk, hvor mye vil jeg ligge på med 3" da?

Mvh Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilens eksos i oslo sveiser downpipe, betalte ca 5-5500 fra turbo til bakakslingen 3"

Bilens Eksosanlegg A/S

Anders Winsvolds v 35, 0579 Oslo

23 24 94 20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du får noe mere effekt tviler jeg på, men kan nok få en annen effektkurve.

hvis ikke det gamle anlegget er potte tett da, vel om merke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilens eksos i oslo sveiser downpipe, betalte ca 5-5500 fra turbo til bakakslingen 3"

5500 FRA downpipe regner jeg med? og med lyddemper? uansettt hørtes ikke så gal ut den prisen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er fra turboen, (dvs med downpipe) uten demper, da jeg bare har den som ligger på tverrs bak,

dem brukte laaaang tid på downpipen, så vær der tidlig hvis du skal bruke dem,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er fra turboen, (dvs med downpipe) uten demper, da jeg bare har den som ligger på tverrs bak,

dem brukte laaaang tid på downpipen, så vær der tidlig hvis du skal bruke dem

da får jeg vel slå på tråden dit. det var altså downpipe i 3" og anlegg i 3" helt til bak aksling for den prisen? jeg må vel regne med litt mer, da jeg skal ha med en lyddemper. men det med lyddemper, bør jeg ha en midt på og en bak? eller hvordan har dere det? vil jo ha femmer lyden godt frem : rock : ,men ikke noe slik fælt bråk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dem har forskjellige dempere med forskjell i motstand, lønner seg å snakke med dem om hva dem anbefaler, en kamerat hadde bare 1 bak, og den var ikke plagsom i det hele tatt,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men med orginal AAN motor, hvor mye vil jeg få i effekt økning med 3" hele veien? og hvis jeg chipper, vil det gi bedre "utnyttelse" av anlegget? la oss si jeg chipper til 270hk, hvor mye vil jeg ligge på med 3" da?

Mvh Tore

Ifølge han på eksosmester så fikk jeg 15hk ekstra kun av det annlegget, dette var vist testet på dyno ifølge han..

Blei vartfall grom lyd nå:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg inn lydklipp:)

Skal se hva jeg får til;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send gjerne på mail til meg så skal jeg hoste det for deg. Det gjelder forresten alle andre også:)

terje28 (at) hotmail(dått)com : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg regne med noen flere hester uten katalysator her? blir 3" hele veien da, uten kat.. eller må jeg chippe skal jeg få noen forskjell? ser Audi Sentrum har 270 og 290 hk alternativer, der sistnevnte er uten katalysator..

just wonder : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forhold til orginal cat så burde du få noe mere hk ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte eksosmesteren i Skien på S6`en. Ble veldig fornøyd,bra arbeid. Fra turbo i 3" kom på 15 med race kat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

26122006106.jpg

kan du sveise og har alle deler ferdig,lager du 3" downpipe på ca 4 timer...jeg har laga to sånne,inkl flenser mot turbo og wg...til 80q med S4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siste gangen jeg sveisa var på grunnkurs, og det er 5-6 år sida. så att det blir noe suksess kan jeg ikke tenke meg egentlig.

men har en på jobben som kan sveise, hva slags rør trenger jeg evt da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger 1x45grader bøy,2x90grader bøy,to flenser,1x1,5" 90grader bøy og 7 cm 2,5" rør ut fra flensen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.