Dobbelt eksosanlegg til Passat 2,0TDI

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man kan få kjøpt dobbelt eksosanlegg til en 07 Passat 2,0TDI (med hengerfeste)? Bilen på bildet er tilsvarende modell, med avtagbart hengerfeste...

Trenger også nedre del av støtfanger med utsparing for dobbel eksos...

 

3_1724112450.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager OT men må bare si at den rompa der er såååå deilig! : doggy ::jegtarn:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj oj vi sikler vist på samme ting Frank.!

Har også sett på den bilen der å skulle gjerne vist det samme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven! Den var rå !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj oj vi sikler vist på samme ting Frank.!

Har også sett på den bilen der å skulle gjerne vist det samme :)

 

Got it!

 

Viser seg at dette eksosanlegget er en option til 150Hk bensiner'n.

Det skal visstnok gå an å kjøpe original mellomdel (må ha dette for å dele opp til dobbel bakdel) og bakdel(ene) og sette rett på.

 

Prisen, vel 8000kr :o

 

(Sjekket også Votex leppe (fram & bak) samt kanalskjørt...

Ferdig lakkert og montert; 37.000kr : eek : (Varanger Auto)

Skal sjekke om bakleppa fra 150HK bensinern kan settes rett på TDI'n, lever i håpet om at dette blir en rimelig løsning (tross alt ikke lakkert).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Got it!

 

Viser seg at dette eksosanlegget er en option til 150Hk bensiner'n.

Det skal visstnok gå an å kjøpe original mellomdel (må ha dette for å dele opp til dobbel bakdel) og bakdel(ene) og sette rett på.

 

Prisen, vel 8000kr :o

 

(Sjekket også Votex leppe (fram & bak) samt kanalskjørt...

Ferdig lakkert og montert; 37.000kr : eek : (Varanger Auto)

Skal sjekke om bakleppa fra 150HK bensinern kan settes rett på TDI'n, lever i håpet om at dette blir en rimelig løsning (tross alt ikke lakkert).

 

 

Da blir kanskje ny eksos mitt 4. neste prosjekt, etter lakkforsegling, solfilm på sideruter forran, sommerhjul og baklukespiler: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har komplett styling liggende komplett og lakkert i sort til Stv som jeg skal sette på om ikke lenge. Skal bygge eksosen selv, har delene liggende. Kjøpt rør og potter fra Ferrita og 3" ovale enderør fra Felgimport.

 

Nedre del er fra 3.2liter passat.

 

Frank du kan jo se på det når jeg er ferdig. Kan lage 2 slike om du er intr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har komplett styling liggende komplett og lakkert i sort til Stv som jeg skal sette på om ikke lenge. Skal bygge eksosen selv, har delene liggende. Kjøpt rør og potter fra Ferrita og 3" ovale enderør fra Felgimport.

 

Nedre del er fra 3.2liter passat.

 

Frank du kan jo se på det når jeg er ferdig. Kan lage 2 slike om du er intr.

 

 

Hadde tenkt det samme selv, men har nå funnet ut hvordan eksosanlegget på den aktuelle bilen er kommet til :)

 

De har tatt utgangspunkt i det originale eksosanlegget, kappet av begge endestussene helt inne ved potta og sveiset igjen det høyre, montert en litt modifisert endestuss på den venstre.

Deretter har man brukt rør og bøyer for å legge opp til neste endestuss (V side bil).

Dette festes ved å lage til et feste som sveises i røra og som skrus fast med en av de eksisterende skruer under bilen (vet ikke hvilken enda, har jo ikke mottatt bilen enda...).

 

Til sist må det tas hull i det originale eksosanlegget og de nye rørene sveises mot dette...

Er en kar som skal ordne en mal og sende meg komplett V side av eksosen slik at jeg kun behøver å kappe endestusser, ta hull og sveise litt.

Skal komme tilbake til dere når dette er i boks, prisen ser ut til å bli svært hyggelig ~2000kr.

 

Nederste del av fanger er fra en 3.2L ja, ~920kr fra VW før evnt rabatt.

 

 

-Men dersom dette mot formodning ikke skulle gå i boks (vet det om ca1-2uker) så er jeg absolutt interessert!

Vil også tro at det er et marked hvis jeg ikke skulle ta det (les: stemning på fora), så du kan nok trygt lage to stk når du er i gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker utvilsomt som et meget flott prosjekt :D

 

Hadde vært så deilig med den rompa!!

 

gw%20id%20hit%20it.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Got it!

 

Viser seg at dette eksosanlegget er en option til 150Hk bensiner'n.

Det skal visstnok gå an å kjøpe original mellomdel (må ha dette for å dele opp til dobbel bakdel) og bakdel(ene) og sette rett på.

 

Prisen, vel 8000kr :o

 

(Sjekket også Votex leppe (fram & bak) samt kanalskjørt...

Ferdig lakkert og montert; 37.000kr : eek : (Varanger Auto)

Skal sjekke om bakleppa fra 150HK bensinern kan settes rett på TDI'n, lever i håpet om at dette blir en rimelig løsning (tross alt ikke lakkert).

 

 

Passat 2,0 FSI 150 hk 4MOTION og Passat 3,2 V6 FSI 250 hk 4MOTION har begge eksospotter ut på hver side bak. Siden begge er 4MOTION-modeller er jeg usikker om disse passer 100% på de forhjulsdrevne modellene, men det går helt sikkert på med litt modifisering....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 2,0 FSI 150 hk 4MOTION og Passat 3,2 V6 FSI 250 hk 4MOTION har begge eksospotter ut på hver side bak. Siden begge er 4MOTION-modeller er jeg usikker om disse passer 100% på de forhjulsdrevne modellene, men det går helt sikkert på med litt modifisering....

 

Har da seff ;) bestilt bilen med 4Motion...

Er visst noe forskjell i rørdimmen på bensinern kontra TDI'ene, i tilleg må mellomdelen skiftes ut for å få overgang til to bakre deler (8000kr orig VW).

I tillegg må det modifiseres noe ifbm med mellomrøret som (meg fortalt) har en annen dim enn det originale på TDI'n.

Festet til V eksos er vel heller ikke eksisterende (?) på TDI'ene så her må man modifisere til et nytt feste.

 

Blir borte ei uke eller to, men skal kontakte "eksosmannen" når jeg er tilbake så får jeg høre om han har fått det ferdig.

Bilen kommer ikke før i Feb/Mars, så først da får jeg montert sakene og gitt tilbakemelding på sluttresultatet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.