#1 Skrevet Januar 16, 2007 Jeg har en Golf GTI 2,0 8V som jeg ville bygd om til 16V hvis dette ikke er for mye pes:o Er det mulig å kjøpe en 2,0 16V å putte rett i? Får en det godkjent eller må en bytte masse understell/bremser? Noen som har erfaring med dette? Øker jo effekten fra 115hk til 150hk... på en enkel måte Syns ikke at en kan kalle 115hk utgaven for gti egentlig. Litt slapp: bh : Mulig at det allerede ligger info om dette på forumet, men fant ikke noe eksakt etter søk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2007 selve motoren passer rett i. men lykke til med å finne en 2 liter 16v som ikke koster deg skjorta. ellers er det jo en del andre ting som må byttes for å få det bra. bensinpumper, instrumenter, ledninger usikker på om du har 2 eller 3'er golf men er ekstra kjøling til bremser osv på 16v. og du må mest sannsynlig oppgradere bremser for å få det godkjent uansett. enkleste er å ta inn en delebil fra .de og flytte over alt sammen. lykke til edit leste nå at du har 3'er golf i signaturen. har mere info på 2'er golf selv så er nok flere som kan hjelpe deg bedre en meg med dine spørsmål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2007 OK. Litt motstridende info her... Men hvis noen hadde noe ERFARING på dette området ville jeg vært takk skyldig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2007 OK. Litt motstridende info her...Men hvis noen hadde noe ERFARING på dette området ville jeg vært takk skyldig... Har du 2E motoren i din har jo den digifant akkurat som ABF,husker ikke i farta om det er DIGI1 eller 2 i 2E men det er uansett enkelt å bygge om fra 2 til 1.Har du derimot AGG eller AKR mener jeg de har annet innsprøytningssystem så da kan det hende du må ha mere av ledningsnett osv Det sikreste er vel uansett å ha en komplett donorbil.... eller sette seg ned med verkstedlitteratur og "familialbumet" for å sammenligne deler/ledningsnett Er ikke akkurat noen dusinvare med 2.0 16V ABF så at det er så mange med erfaring med slik ombygging tviler jeg på,men send pm til Sverre Blindheim da han har montert slik motor i sin golf 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...