#1 Skrevet Januar 16, 2007 Jeg har en delebil stående som er solgt og må flyttes. Problemet er at venstre bakbremsen har rustet fast: mad : . Det virker som om stempelet presser klossene for jeg har prøvd rå kraft og det hjelper ikke. Når jeg skulle ta av calipteren viste det seg at den ene bolten var drat rundt F#.- . Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Har dere noen gode forslag til løsning? .... Er rimelig frustrert etter å ha brukt over 8 timer på å løsne bremsene. Hvilke størelse umbrako bolt er calipteren festet med ? Har ikke lyst å bruke feil størelse og ødlege ting enda mer Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2007 Kan du ikke bare kappe den i 2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2007 Mener du calipteren? Det gåt jo men er litt drastisk: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2007 Den er jo ettersom du sier så godt som ødelagt? Og bilen er jo solgt, så hvorfor bryr du deg? Du må jo flytte den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2007 Du har et poeng der. Skal ha en siste "go" på saken i helgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 18, 2007 Bumper denne i håp om å få flere inspill her. Har søkt på forumet uten å finne så mye info... Post gjerne en link hvis du finner noe relevant Er det ingen som vet hvilken størelse umbrako bolt calpipteren er festet med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2007 Bumper denne i håp om å få flere inspill her. Har søkt på forumet uten å finne så mye info... Post gjerne en link hvis du finner noe relevant Er det ingen som vet hvilken størelse umbrako bolt calpipteren er festet med? Tipper det er 7mm umbrako. Synes å huske at ingen vanlige umbrakonøkkelsett med partall passer i alle fall. Hva med å heller skru av braketten til kalipperen. Da følger jo kalipperen med automatisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2007 Brakketen til kalipperen ? Er den festet til bakakselen? Har du et bilde av det? Jeg synes det så ut som om kalipperen var festet til bakakselen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2007 Ja braketten er skrudd i bakakselen. Bare å hive huet bak der og lete. Kalipperen må jo kunne vandre horisontalt etter som klosser og skiver blir slitt så den er ikke skrudd direkte i bakakselen. Festet med to 17 eller 19 mm bolter som ikke er like lette å dra runde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 18, 2007 Nå ble jeg glad. Det er ikke altid det er like lett å se ting i mørket under bilen. Takk Ole-Håkon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 22, 2007 Da var problemet løst. Kappet kalipperen i to . Den var festet rett i bakakselen på min bil (Coupe 20v FWD) med 2 stk 45 Torx bolter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...