#1 Skrevet Januar 16, 2007 Noen her som vet hvordan man kan bli kvitt beltealarmen i en Touran? Noe som må kobles av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2007 du koder den bare om med can-bus... noe som verkstedet visstnok egentlig ikke har lov å gjøre... (denne er visstnok med på å gi touran 5 stjerner i ACAP-testen... samt at det er jo LIVSFARLIG å kjøre uten denne alarmen aktiv!) Husker ikke helt hvor du gikk inn, men var et 2 tall som skulle bli et 4 tall eller var det omvendt... UTROLIG greit å bli kvitt, da den jo piper om du bare har en pose med varer i sidesetet... Vil anbefale deg å fjerne "automat viskerfunksjonen" i samme slengen, den som visker bakruta om du har på visker foran og setter bilen i revers.. Dette systemet tar IKKE hensyn til om viskeren er fastfrosset, eller om det ligger 2 kg med grus på viskeren din... Syns det er greit å bestemme selv når jeg vil viske bakruta (nemlig aldri...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2007 du koder den bare om med can-bus... noe som verkstedet visstnok egentlig ikke har lov å gjøre... (denne er visstnok med på å gi touran 5 stjerner i ACAP-testen... samt at det er jo LIVSFARLIG å kjøre uten denne alarmen aktiv!)Husker ikke helt hvor du gikk inn, men var et 2 tall som skulle bli et 4 tall eller var det omvendt... UTROLIG greit å bli kvitt, da den jo piper om du bare har en pose med varer i sidesetet... Vil anbefale deg å fjerne "automat viskerfunksjonen" i samme slengen, den som visker bakruta om du har på visker foran og setter bilen i revers.. Dette systemet tar IKKE hensyn til om viskeren er fastfrosset, eller om det ligger 2 kg med grus på viskeren din... Syns det er greit å bestemme selv når jeg vil viske bakruta (nemlig aldri...) Så man må på ett verksted for å få gjort dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2007 jepp, eller til noen som har tilgang til can-bus... Om de er greie så fikser de det for deg gratis på møller, men mest sannsynlig må du betale en halvtime jobb for det.. Tar vel ca 2 min for de som kan det da, inklusiv å koble seg opp i bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2007 jepp, eller til noen som har tilgang til can-bus... Om de er greie så fikser de det for deg gratis på møller, men mest sannsynlig må du betale en halvtime jobb for det.. Tar vel ca 2 min for de som kan det da, inklusiv å koble seg opp i bilen... Takker og bukker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2007 ha på belte er en enkel løsning: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2007 ha på belte er en enkel løsning: smil : Helt klart den beste og sikreste løsningen:) Men har en kompis som gjerne vil ha vekk lyden og jeg skjønner han godt! Selv om det er en grunn til at beltet er der;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 16, 2007 Jeg ba verkstedet gjøre dette da de klargjorde bilen. Et helvete å få de til å innse at det faktisk var min bil, og den gjør jeg som jeg vil med. Etter mye om og men ble dette utført, men da jeg skulle hente bilen, måtte jeg skrive under på at jeg koblet vekk alarmen med viten og vilje. Dette skulle så sendes til Møller sentralt, samt til Tyskland. (!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 17, 2007 Er det noen som har framgangs måten på hvordan dette gjøres i Vag Com? Orker ikke den forbanna PLING PLING lyden lenger!!!.... BLIR GGAAAAL! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2007 Pling pling pling pling pling pling hvor får man kjøpt canbus rimelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2007 Er det noen som har framgangs måten på hvordan dette gjøres i Vag Com? Orker ikke den forbanna PLING PLING lyden lenger!!!.... BLIR GGAAAAL! Sier du at du normalt kjører uten beltet på? Da bør du også sørge for å få koblet bort airbagen. Kolliderer du uten belte kommer du nemlig alt for nær rattet når airbagen løser ut, og får deg et smell som du neppe overlever. Volvos sikkerhetsfolk sier rett ut at kobinasjonen "ikke belte men airbag" er drepende. Er problemet at du har noe tungt i passasjersetet, bør det kunne justeres. Jeg vet at dette er et problem i Touran, men ikke i Passat. Jeg har selv vurdert å få koblet bort setebeltesensoren på min Passat fordi autohold-funksjonen bare virker når beltet er på. Det er upraktisk når man skal trekke opp en båthenger. Men ute på vei er beltet alltid på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 8, 2007 Hei... Jeg leverte bilen på service på tidligere eiers regning før denne ble min, da tenkte jeg å bli kvitt beltevarsleren og bakrutevisker-automaten Når jeg ringte var de ikke enig med meg om å slå av beltevarsleren. De kunne heller sette den på 20km/t hvis bilen ikke allerede hadde dette (Det hadde visst min, så da trengte jeg ikke å fjerne den) Standard etter 06 tror jeg Mens all annen koding, fant de ut at tok 0,2t. Så hver kode kostet 420,- ink mva Da skal jeg faktisk klare å leve med viskeren bak litt til, den har ikke rørt seg enda (1mnd) Men en annen ting jeg GJERNE vil fjerne er automatisk spylevæske på nærlysa!!! Noen som vet om dette er samme kodejobb for verksted?? På A6en jeg hadde, gikk aut. spylevæske på nærlysa kun med fulltlys aktivert (bryter helt til høyre) Mens på Touran spruter det like jxxlig uansett hvos jeg har den lysbryteren! Kan komme dritt på frontruta om jeg ikke vil vaske hele bilen hver gang!! Edit Håkon A. 4pack med cola er på grensen for passasjersete i Touran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 8, 2007 Helt utrolig at folk har klart å grave fram denne gamle saken. Nesten så jeg skulle sendt dere et julekort! hahah.. Er ikke værre en å få en som har VAG com til å gjøre en liten endring som tar 30 sec og vips så er den jaggu bort!. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 8, 2007 Alarmen for selen er noe av det jeg synes er bra i Touran. Jeg vil ikke unnvære det. Arbeidsbilen min har ikke det, 07modell transporter. Min bror kjørte også Transporter av samme type. Han kjørte av veien for nokså nøyaktig ett år siden. Han føk ut av bilen, hadde ikke selen på. Han er ikke blant oss lenger nå. Sele er dessverre i mange tilfeller forskjellen mellom liv og død. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 8, 2007 Herregud hva folk skal kverulere fordi folk ikke vil ha pling pling pling pling pling lyden... Denne er vel å grei den. Skal presisere at jeg alltid bruker sele. Men enkelte ganger var det grenseløst plagsomt da eg sko kjøre om bord på ferjer, vente til jeg hadde rygga ut av gårdsplassen og komt igang ned bakken, komt meg ut av parkeringshuset, 300 meter til butikken for å kjøpe noe små ting etc. Trenger ikke komme med denne skremselspropegandaen. Vi er voksne å vet kosekvensene av å havne i ulykker uten sele. Vil vi fjerne den, så vil vi fjerne den. At enkelte syns det er stein gale kommer ikke så en bombe. Men hold det for dere selv. Eller start en tråd om hvor "farlig det er å flytte bilen uten pling pling pling pling pling lyden". Trenger ikke lese om dere moralister stadig vekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 8, 2007 Selv om man ikke ønsker beltevarsler er vel ikke det synonymt med at man ikke bruker belte vel? Pesonlig bruker jeg alltid belte, uten unntak. Jeg kjører til vanlig enten Golf 05 mod og den piper uansett, var ikke mulig å endre denne til 30 km/t eller no sånnt. Sikkert mange som ikke lar seg irritere av en sånn lyd, men det gjør jeg og vet flere med meg. Ikke fortell meg at noen setter på beltet for å rygge ut av garasjen for så å lukke den igjen. Ok så har jeg et unntak da.. Jeg kjører også A4 07 mod og den piper ikke før 30 km/t eller no å da er belte på for lengst, ergo ikke no problem! At noen møller verksteder tar penger for en sånn koding synes jeg høres svært merkelig ut! Har aldrig vært tema for meg iallefall slike småting gjøres gratis. Det var heller ikke no problem å få fjernet beltevarsleren på Golfen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 8, 2007 Tja, i mitt tilfelle er det jo spesielt , erfaringen jeg har rundt selebruk. Derfor sier jeg meningen min om det. Er ikke interessert i å omvende andre:) Har også forstått at de fleste som ikke vil ha "pling pling" i bilen, allikevel bruker sele. Enig der ang. rygge ut av garasje, ting i passasjersetet osv. irriterende. Jeg tenker helst på det at den bør være der slik at man ikke glemmer selen selv, eller andre som kjører bilen. Der er faktisk mange som glemmer selen. Skal kke blande meg mer inn i denne diskusjonen jeg:) Selebruk er jo en frivillig sak. Uansett ville jeg sjekket om hvordan det er med airbagene da, at dette kjører på lag med beltevarslingen. Rent praktisk er det vel mulig å ordne dette med vagcom. Vil forresten ikke kalles moralist bare fordi jeg anbefaler å ikke fjerne en sikkerhetsdetalj. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 9, 2007 veldig skjeldent at sele blir glemt.Føler meg utrygg uten. Men svært irriterende den pipingen når man starter bilen. Og det er nok å ha en 1,5liters flaske liggende i sete og en hump.Så sier det pling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 9, 2007 Helt utrolig at folk har klart å grave fram denne gamle saken. Nesten så jeg skulle sendt dere et julekort! hahah.. Oops. Beklager. Jeg fant denne på "nye innlegg", men så ikke startdatoen. Julekort mottas med takk. Jeg synes Hans Arnts historie er illustrerende, og ikke moraliserende. Men han tar litt feil i siste innlegg. Bilbeltebruk er ikke en frivillig sak i Norge. Det er faktisk straffbart å ikke bruke bilbelte. Men det er ikke straffbart å koble bort en bilbeltepåminner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 11, 2007 [17 - Instrument] -> [07 - Kodning] -> ??xx1: Ekstraudstyr +00 = 1. Vejstrækningstal (K-værdi) (Europa, USA, Resten af verden) +01 = Lille tankvolumen (Quattro) +02 = Kontrollampe positionslys deaktiveret +04 = 3. Vejstrækningstal (K-værdi) (Udlejningskøretøjer) +08 = 2. Vejstrækningstal (K-værdi) (Australien) +16 = Visning for koblingspedalkontakt i midterdisplay xx?x1: Landevalg 0 = Tyskland (D) 1 = Resten af verden (RdW) 2 = USA (US) 3 = Kanada (CDN) 4 = England (GB) 5 = Japan (JP) 6 = Saudi Arabien (SA) 7 = Australien (AUS) xxx?1: Seleadvarsel 0 Ingen Seleadvarsel 1 Seleadvarsel Europa-NCAP (Optisk vedvarende advarsel, akustisk advarsel aktiv i 91 sekunder) 2 Seleadvarsel USA/Kanada (NAR) gammel (Optisk og akustisk advarsel i 6 sekunder) 3 Seleadvarsel USA/Kanada (NAR) ny (Optisk vedvarende advarsel, akustisk advarsel for hver 30 Sekunder) 4 Seleadvarsel Europa-NCAP (inklusiv passager) (Optisk vedvarende advarsel, akustisk advarsel aktiv i 91 Sekunder) 5 Seleadvarsel USA/Kanada gammel (inklusiv passager) (Optisk og akustisk advarsel i 6 Sekunder) 6 Seleadvarsel USA/Kanada (NAR) ny (inklusiv passager) (Optisk vedvarende advarsel, akustisk advarsel for hver 30 Sekunder) Hadde eit 7 siffret tal på den koden men prøvde litt og vips null lyd lyden kom etter 30 km hastighet, og pipen var kun på fører. satte 0 på på det nest siste tallet.. Men er ikke sikker på hva det er på touran... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...