#1 Skrevet Januar 16, 2007 TJo-hei. Var å fyllte fuel på nærmeste bensinstasjon igår, trykket på knappen i midtkonsollen og hører bensinlokket åpnes. Kommer jo sånn "swosj"-lyd. Jeg fyller tanken og ting er greit, helt til jeg skal lukke. Lokket går helt igjen, men låser ikke. Noen gode ideer hva dette kan være? Er litt kjedelig å bli robba for bensin eller kjører rundt med ett flagrende tanklokk. Egen sikring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2007 Rens/smør opp låsemekanismen til bensinlokket ditt, ligger sikkert mye dritt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2007 Klarte ikke se der var så mye dritt heller. Er jo ei leppe som sitter i karosseriet, som når du klapper igjen lokket skal skli inn i låsen på tanklokket. Virker som at når jeg lukker lokket at leppa bare dyttes innover, og ikke glir inn i hakket på tanklokket. Sikkert knotete forklart, men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2007 Ingen som har noen gode ideer? Er så og si dritt-fritt der, så klarer ikke se at det skal være no problem. Når man trykker på knappen i midtkonsollen, så kommer det jo sånn swosj-lyd når lokket er låst. Er det en elektromotor her? Kan sikringen ha gått? Hvem sikring? Lyden er nå vekk, kommer ingen swosj-lyd nå lenger. Vet ikke om det skal komme slik lyd så lenge lokket er åpent?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2007 det kan skje at "låsen" til lokket har fryst. prøv med f.eks en hørføner i området en liten stund, slik at den kan tine litt. sjekk da om det funker! utøv en viss forsiktighet ved å bruke varme i området av bensintanken, kan komme damp ut av "utluftinga" til bensinen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2007 Ta ut hele den låseenheten, når den gjennom luken i høyre side i bagasjerommet. Er bare en kontakt og 2 skruer som må skrues ut, og så har du enheten ute. Det jeg har gjort, er å smøre litt inni denne, og også strammet fjæra en ekstra runde. Fungerte bra da. Alternativt koster den ikke så mye heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2007 Flottings! Da skal jeg prøve det så snart det er litt varme i lufta, så det er hyggelig nok til gjøre slikt utendørs! Dan: Det er ikke kulda som gjør dette, da det var mildt (5+) når dette skjedde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...