Golf 4; Får ikke lukket bensinlokket

Anbefalte innlegg

TJo-hei.

Var å fyllte fuel på nærmeste bensinstasjon igår, trykket på knappen i midtkonsollen og hører bensinlokket åpnes. Kommer jo sånn "swosj"-lyd. Jeg fyller tanken og ting er greit, helt til jeg skal lukke. Lokket går helt igjen, men låser ikke. Noen gode ideer hva dette kan være? Er litt kjedelig å bli robba for bensin eller kjører rundt med ett flagrende tanklokk. Egen sikring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rens/smør opp låsemekanismen til bensinlokket ditt,

ligger sikkert mye dritt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte ikke se der var så mye dritt heller.

Er jo ei leppe som sitter i karosseriet, som når du klapper igjen lokket skal skli inn i låsen på tanklokket. Virker som at når jeg lukker lokket at leppa bare dyttes innover, og ikke glir inn i hakket på tanklokket. Sikkert knotete forklart, men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen gode ideer? Er så og si dritt-fritt der, så klarer ikke se at det skal være no problem.

Når man trykker på knappen i midtkonsollen, så kommer det jo sånn swosj-lyd når lokket er låst. Er det en elektromotor her? Kan sikringen ha gått? Hvem sikring? Lyden er nå vekk, kommer ingen swosj-lyd nå lenger. Vet ikke om det skal komme slik lyd så lenge lokket er åpent??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan skje at "låsen" til lokket har fryst. prøv med f.eks en hørføner i området en liten stund, slik at den kan tine litt. sjekk da om det funker!

utøv en viss forsiktighet ved å bruke varme i området av bensintanken, kan komme damp ut av "utluftinga" til bensinen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut hele den låseenheten, når den gjennom luken i høyre side i bagasjerommet. Er bare en kontakt og 2 skruer som må skrues ut, og så har du enheten ute.

Det jeg har gjort, er å smøre litt inni denne, og også strammet fjæra en ekstra runde. Fungerte bra da.

Alternativt koster den ikke så mye heller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flottings! Da skal jeg prøve det så snart det er litt varme i lufta, så det er hyggelig nok til gjøre slikt utendørs!

Dan: Det er ikke kulda som gjør dette, da det var mildt (5+) når dette skjedde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.