#1 Skrevet Januar 16, 2007 Hei, følgende ble mangel på PKK: over 50 % differanse på bremsevirkning håndbrems, caliper (høyre bak) må byttes. Disse bremser forskjellig. Batterifeste Feil farge på baklamper, må byttes. Feil farge på blinklys skjermene. Her holder det å bytte til farget (dvs oransje) lyspære. Absolutt ikke ille i det hele tatt, men jeg har IKKE lyst til å bytte baklysa igjen. Disse er sotet, men ikke så mye at jeg trodde det var ett problem. Skal jeg dra til ett annet sted og godkjenne bilen, eller bytte lysene bare for å bytte tilbake senere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2007 Viss dei er sota med spray kan du vaske det av! Viss dei er sota "originalt" (Treser) så skal vel dei vere E-merka... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2007 Hei, følgende ble mangel på PKK: Absolutt ikke ille i det hele tatt, men jeg har IKKE lyst til å bytte baklysa igjen. Disse er sotet, men ikke så mye at jeg trodde det var ett problem. Skal jeg dra til ett annet sted og godkjenne bilen, eller bytte lysene bare for å bytte tilbake senere? Hadde du hvite pærer som blinket hvitt på skjermen,eller hadde du chromede pærer som blinket gult men ikke gikk igjennom? Sykt hvor vanskelige de har blitt de siste årene altså...! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2007 Hei, følgende ble mangel på PKK: Absolutt ikke ille i det hele tatt, men jeg har IKKE lyst til å bytte baklysa igjen. Disse er sotet, men ikke så mye at jeg trodde det var ett problem. Skal jeg dra til ett annet sted og godkjenne bilen, eller bytte lysene bare for å bytte tilbake senere? Lån ett par baklys til etterkontroll og bytt tilbake etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2007 Hadde hvitt lys på skjermene, men har hatt så dårlig tid før kontroll at jeg ikke rakk å se over alt. Skal se om det er mulig å vaske av sprayen, men tror det sitter ganske bra:) Da må vel noen være så snill å låne med ett sett baklys da. Må etterkontroll tas ved samme sted som den første kontrollen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2007 Må etterkontroll tas ved samme sted som den første kontrollen? Nei, det trenger du ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2007 Skal jeg dra til ett annet sted og godkjenne bilen, eller bytte lysene bare for å bytte tilbake senere? Hjelper ikke å reise til ett annet sted, om ikke de tilfeldigvis godtar det, men resultatet fra den kontrollen du var på der er sendt biltilsynet, så da gjenstår det kun å sjekke de feila du hadde liksom, dermed tviler jeg på noen andre vil godkjenne de, så lenge den kjipe skrifta er der. Om ikke du kjenner noen da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 16, 2007 Skal se om det er mulig å vaske av sprayen, men tror det sitter ganske bra:) Det går an å vaske det av med tynner eller noko slikt tippar eg på. Søk litt rundt på forumet så får du svar på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2007 Fungerte bra det. Brukte noe som heter "Stripper" som egentlig er til lakk på tre:) Lakker ble helt matt og stiv, så jeg kunne skrape den av med en børste. Datt av i store flak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 24, 2007 Fungerte bra det.Brukte noe som heter "Stripper" som egentlig er til lakk på tre:) Lakker ble helt matt og stiv, så jeg kunne skrape den av med en børste. Datt av i store flak. "sotspray" spyles lett av med høytrykkspyler med varme:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 24, 2007 klarlakk funker fint å vaske vekk soting med også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...