#1 Skrevet Januar 16, 2007 Skulle ha skiftet baklyspærer på Audien, men det var ikke noen enkel måte å komme til på Noen som har erfaring og har en enkel forklaring? Det snør noe grønn j.... her akkurat nå, så jeg har ikke lyst til å demontere alt av utstyr i bakenden på bilen for å finne ut hvordan jeg kommer til. I den fantastiske instruksjonsboken står det at alt pæreskifte skal skje på verksted. Skal en ikke kunne gjøre noe på bilene selv lengre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2007 Skulle ha skiftet baklyspærer på Audien, men det var ikke noen enkel måte å komme til på Noen som har erfaring og har en enkel forklaring? Det snør noe grønn j.... her akkurat nå, så jeg har ikke lyst til å demontere alt av utstyr i bakenden på bilen for å finne ut hvordan jeg kommer til. I den fantastiske instruksjonsboken står det at alt pæreskifte skal skje på verksted. Skal en ikke kunne gjøre noe på bilene selv lengre? Du må ha ut hele lykten. I den sorte rammen på lykten er det en liten propp som dekker et lite hul (ganske langt nede på lykten). Dra ut denne proppen. Husker ikke om hvilken type skrue det er (vanlig, stjerne, torx eller umvrako) men det ser du. løsne denne og da skal lykte være grei og få løs. Håper du ble noe klokere av denne noe klønete forklaringen:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2007 Avant: I bekledningsplasten rundt åpningen til bakluka/lasteåpningen sitter det som nevnt et lite rundt deksel. Dekselet er plassert ved baklampa og har størrelse med en 20 kroning omtrent. Sedan: I trekket inne i bagasjerommet er det et lokk i nærheten av baklampa på hver side. Dette lokket består også av samme materialet som trekket ellers. Dekselet vippes løs og innenfor sitter en skrue med både stjernespor for stjernetrekker og utvendig 8mm for pipe. Skru ut skruen. ( Magnetstav er å foretrekke for å ta skruen helt ut, men strengt tatt holder det å løsne skruen skikkelig. ) I tillegg til skruen sitter lampa med to festetapper inn i karosseriet. Tappene befinner seg på den delen av lampa som blir lengst frem på bakskjermen. Lampa må derfor bikkes/vris ut fra karosseriet her. Altså skal lampa ut til siden da du står bak bilen. Dette kan være litt klundrete så vær litt forsiktig. Er det mulig lønner det seg om bilen har stått litt inne et sted så plasten ikke er kald og sprø. Da lampa er løs skjønner du fort resten av opplegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...