Hvordan få montert sensoren til et utetermometer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Golf 3 93-modell, som jeg gjerne skulle ja fått et termometer til. Har kjøpt det inn og prøvd å montere det, men det gikk ikke så bra. Hvor bør jeg legge sensoren? Prøvde nedi døren, men der ble den påvirket av varme fra et eller annet sted. Hvordan få jeg den gjennom torpedoveggen?

Hvis noen har en teskjeforklaring og gjerne noen bilder hadde det vært flott!

mvh

Jonas Heier

PS: Postet denne først under "Volkswagen", men kom på at det kanskje var feil i og med at der skal det vel ikke diskuteres tekninske saker (?). Den kan i såfall slettes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har en Golf 3 93-modell, som jeg gjerne skulle ja fått et termometer til. Har kjøpt det inn og prøvd å montere det, men det gikk ikke så bra. Hvor bør jeg legge sensoren? Prøvde nedi døren, men der ble den påvirket av varme fra et eller annet sted. Hvordan få jeg den gjennom torpedoveggen?

Hvis noen har en teskjeforklaring og gjerne noen bilder hadde det vært flott!

mvh

Jonas Heier

PS: Postet denne først under "Volkswagen", men kom på at det kanskje var feil i og med at der skal det vel ikke diskuteres tekninske saker (?). Den kan i såfall slettes.

Bør settes på baksiden av støtfangeren på høyre eller venstre side (ikke forran radiator...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør settes på baksiden av støtfangeren på høyre eller venstre side (ikke forran radiator...)

Hvorfor ikke?

Orginal på Audi sitter den 5-10 cm foran radiatoren.

Som regel kjører man forover og da blir den vil ikke påvirket noe særlig av varme fra radiatoren pga luftstrømmen imot.

Og at den bør være på BAKSIDEN er bare tull. Temperaturen i lufta er akkurat lik uansett om det blåser lite eller mye. Forskjellen ligger i hastigheten som varmen ledes bort i (varmen i elementet), dvs varmen ledes bort raskere ved høy hastighet enn ved lav hastighet. Varmeledningen i lufta er ganske sikkert lik uansett hastighet på den (eller rettere sagt på din bil!).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Orginal på Audi sitter den 5-10 cm foran radiatoren.

Som regel kjører man forover og da blir den vil ikke påvirket noe særlig av varme fra radiatoren pga luftstrømmen imot.

Og at den bør være på BAKSIDEN er bare tull. Temperaturen i lufta er akkurat lik uansett om det blåser lite eller mye. Forskjellen ligger i hastigheten som varmen ledes bort i (varmen i elementet), dvs varmen ledes bort raskere ved høy hastighet enn ved lav hastighet. Varmeledningen i lufta er ganske sikkert lik uansett hastighet på den (eller rettere sagt på din bil!).

Var bare et forslag... Ingen grunn til å kverulere, mitt forslag funker like bra som alt annet. Men han gjør nå akkurat som han vil selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar begge to!

Hvor jeg plasserer den er greit nok, men problemet er å få sensoren dit. Vet ikke hvordan jeg får den gjennom torpedoveggen. Noen som vet? Det er en Golf 3 93-modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar begge to!

Hvor jeg plasserer den er greit nok, men problemet er å få sensoren dit. Vet ikke hvordan jeg får den gjennom torpedoveggen. Noen som vet? Det er en Golf 3 93-modell.

Ingen som vet hvordan jeg får sensoren gjennom torpedoveggen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse gummigjennomføringer der. Bare finn en med litt ledig plass, og dra den gjennom. Må sannsynligvis ha ut en del av sakene under dashen for å komme til, men såå godt kjent er jeg ikke med Gloff 3! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er GOD plass under dash på golf3..Trakk gjennom 50mm2 uten å demontere noe som helst..Høyre side bak dempertårnet har du en ledig gummigjennomføring..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.