#1 Skrevet Januar 16, 2007 Fant dette i en gammel tråd, men lå ikke noe svar på det. Noen som vet om dette stemmer? Hjernen måler vel masse luft inn i motoren(LMM), ved kaldere luft vil den vel bare minske turbotrykket tilsvarende? Fikk ihvertfall forklart at på en varm sommerdag har bilen høyere turbotrykk for å kompansere for mindre tetthet på lufta enn på en kald vinterdag. Slik at det er lik effekt hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2007 Dette stemmer på dei fleste biler med elektronisk insprut ja. Så lenge ECU'en styrer trykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2007 Dette stemmer på dei fleste biler med elektronisk insprut ja. Så lenge ECU'en styrer trykket. å de bilene som går bedre når de får kald luft har ikke en ecu som styrer trykket??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2007 Fant dette i en gammel tråd, men lå ikke noe svar på det. Noen som vet om dette stemmer? Hjernen måler vel masse luft inn i motoren(LMM), ved kaldere luft vil den vel bare minske turbotrykket tilsvarende? Fikk ihvertfall forklart at på en varm sommerdag har bilen høyere turbotrykk for å kompansere for mindre tetthet på lufta enn på en kald vinterdag. Slik at det er lik effekt hele tiden. Det er slett ikke alle blir som har denne, konstant effekt, reguleringen som nevnt ovenfor. Etter chipping er det ofte motsatt. Dvs, kald motor => høyere ladetrykk, varm motor => lavere ladetrykk & tenning trekt tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2007 Det er slett ikke alle blir som har denne, konstant effekt, reguleringen som nevnt ovenfor. Etter chipping er det ofte motsatt. Dvs, kald motor => høyere ladetrykk, varm motor => lavere ladetrykk & tenning trekt tilbake. sånn jeg har erfart det også... mere trykk ok hk når det er kaldt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...