Hvilke feil og mangler bør jeg se etter ved kjøp av Golf 3?

Anbefalte innlegg

Heg trenger rett og slett tips om hva jeg bør se etter av typiske feil på sånne.

Hvis noen i tillegg vet hvor jeg kan finne oversikt over de forskjellige modellene, som motor, utstyr.

f.eks hva er spesielt med en joker? Ble den solgt med 1.6L 100Hk?

Hva er tøft og hva er dølt?

Alle tips og hint mottaes med takk...

mvh

Lars Martin Lindbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se etter rust på kanaler, bakluke ved vindu, og hjulbuene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utslitte bakakselforinger, foringer i bærebroer foran, slitte støtdempertopper/fjørbeinslager, rust/hull/defekt rør inn på bakre lyddemper, bulkete kanaler ( etter jekk ), funksjon på evt. takluke, fukt i reflekser/spredere i støtfanger, rust på bremserør bak, fastrustet lastavhengig ventil, slakk i dørhengsler ( spes. 2 dørs ), funksjon på pusser bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja.

Men ellers er det en bra bil:-)

Den lastavhengige ventilen, hvor finner jeg den?

Lars Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen i tillegg vet hvor jeg kan finne oversikt over de forskjellige modellene, som motor, utstyr.

Her er en grei oversikt over alle Golfene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja.

Men ellers er det en bra bil:-)

Den lastavhengige ventilen, hvor finner jeg den?

Lars Martin

Montert på en brakett i nærheten av innfestingen til bakakselen på venstre side/innenfor venstre bakhjul. Har fire bremserør og en fjær festet til seg. Ventilen innenfor den "vippearmen" du ser og selve armen har en tendens til å sitte fast.

Ja, Golf 3 er en temmelig solid og kurant bil. Ikke la deg avskrekke av feilene jeg ramset opp. At alt dette er ødelagt på en gang skal jo litt til. I så fall finnes det andre golf 3 å få kjøpt!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for informasjonen.

Da ser det ut til at dieselpolo'n fra '92 blir bytta ut med en golf joker 1.6 fra '97.

Den ser skremmende bra ut til å ha kjørt 135.000.

Eneste er at clutchen tar litt langt ute. Ikke værre enn at det er en vanesak tror jeg.

Forresten så har jeg en eldre dieselpolo som bare har gått 100.000 til salgs:-)

Lars Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.