#1 Skrevet Januar 16, 2007 Jeg trodde jeg hadde Pumpedyse system på min da forkortelsen PD er blitt brukt om denne motoren, men når jeg leste en amerikansk tråd om dette så ble jeg usikker. Hvilket system har jeg (98 mod A4 1,9 Tdi) Og hva er egentlig forskjellen. pg hva står P-D for 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2007 på en 98 modell har du 110hk med ordinær rotasjonspumpe og dyser... det er også riktig at PD står for pumpedüse.....kom ikke får 99/2000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2007 Hvorfor bråker pumpedyse så mye ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2007 Hvorfor bråker pumpedyse så mye ? 1. det er 2000 bar over dysene 2. det er en egen kamaksling som ligger i toppen som "driver" dysene alt dette genererer støy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2007 Ok! Har VAG kun pumpedyse eller er det byttet ut/planlagt på de nyesere modeller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2007 Leste et eller annet sted at en ny VAG modell, husker ikke hvilken skulle komme med Common-rail innsprøytningssystem isteden for pumpedyse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2007 de nye V6 2,7 og 3,0 og V8 tdi motorene har common-rail 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2007 Fler og fler av VAGs modeller vil få commonrail med piezoelektriske dyser. Bedre forstøvning av dieselen, renere utslipp, stillere motorgange osv..men regn med at PD henger med noen år til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...