"pumpe-dyse" or "P-D" fuel injection system

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg hadde Pumpedyse system på min da forkortelsen PD er blitt brukt om denne motoren, men når jeg leste en amerikansk tråd om dette så ble jeg usikker.

Hvilket system har jeg (98 mod A4 1,9 Tdi)

Og hva er egentlig forskjellen. pg hva står P-D for

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på en 98 modell har du 110hk med ordinær rotasjonspumpe og dyser...

 

det er også riktig at PD står for pumpedüse.....kom ikke får 99/2000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bråker pumpedyse så mye ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bråker pumpedyse så mye ?

 

1. det er 2000 bar over dysene

2. det er en egen kamaksling som ligger i toppen som "driver" dysene

alt dette genererer støy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok!

 

Har VAG kun pumpedyse eller er det byttet ut/planlagt på de nyesere modeller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste et eller annet sted at en ny VAG modell, husker ikke hvilken skulle komme med Common-rail innsprøytningssystem isteden for pumpedyse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de nye V6 2,7 og 3,0 og V8 tdi motorene har common-rail

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fler og fler av VAGs modeller vil få commonrail med piezoelektriske dyser. Bedre forstøvning av dieselen, renere utslipp, stillere motorgange osv..men regn med at PD henger med noen år til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.