#1 Skrevet Januar 17, 2007 Hei! Jeg har en Audi 100 quattro 88mod, der opphenget til mellomakselen er gåent. Det er dette gummi opphenget midt på akslingen. Møller sa at dette ikke kan byttes, og at man må bytte hele akslingen. Stemmer dette, og er det noen som kan skaffe delenummer? På forhånd Takk for alle svar og hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2007 Mener at Norsk Bildelsenter skaffer løst, nypris på mellomaksel vil du ikke vite.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2007 Ny pris på mellomaksel lå på ca 16.000,- når jeg sjekka en gang... Ellers så har jeg funnet det på nettet i USA for en hyggelig sum, men har ikke den linken lenger...lurer meg på om det var unicardan... http://www.gkn-unicardan.no/gkn-ids-scandinavia/jsp_no/product/products.jsp Hør med de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2007 Hei!Jeg har en Audi 100 quattro 88mod, der opphenget til mellomakselen er gåent. Det er dette gummi opphenget midt på akslingen. Møller sa at dette ikke kan byttes, og at man må bytte hele akslingen. Stemmer dette, og er det noen som kan skaffe delenummer? På forhånd Takk for alle svar og hjelp Det er HVERTFALL bullshit..NBS har som sagt før her lagre i mange forskjellige dim'er og former. Møller vil bare tjener penger de. Og selge deg en aksel for 15000kr...Noe annet enn diagnose kan dem ikke.. Hvis du peller av akselen, så "knekker" du den så sitter det en 19mm bolt, så vidt jeg husker, inni der. Enten kan du prøve å skru den ut og løsne akselen etter slik at du får bolten helt ut. Eller så må du splitte krysset og skru den ut deretter. Jeg splitta krysset på min..Men det var ETTER å ha varma med gassbrenner, (slik stor type som har konsenrert blåflamme), samt banka med hammer, klosser osv osv osv... Lager'ne koster 1800kr hos NBS... Bare å spørre om du lurer på noe.. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2007 Husk også å merke hvordan alle ledd stod, så du slipper unna med minst mulig vibrasjon etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2007 Husk også å merke hvordan alle ledd stod, så du slipper unna med minst mulig vibrasjon etterpå.. Har allerede merket, nå må jeg bare få kjøpt noen deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2007 Helt bullshit er det ikke, VAG leverer ikke annet enn mellomaksel som ny del.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2007 Helt bullshit er det ikke, VAG leverer ikke annet enn mellomaksel som ny del.. det er helt sant ja!! klarte å rive hull i mansjetten til leddet mot bakdif da jeg holdt på å skru jeg.. jaja..ringte til vag for å bestille ny mansjett....14000: eek : fikk ikke engang mansjetten løs:confused: men kjøpte en drivaksel mansjett å tilpassa da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2007 Helt bullshit er det ikke, VAG leverer ikke annet enn mellomaksel som ny del.. Det er bullshit nok for meg hehe... Men som noen sier her. Merke hvor leddene stod? Er det forskjell på det ? Tok den av og satte den på jeg..uten noen merker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 16, 2008 Har en selv som ikke er helt god, har du noen tips for konvertering til annen drivakselmansjett? det er helt sant ja!! klarte å rive hull i mansjetten til leddet mot bakdif da jeg holdt på å skru jeg..jaja..ringte til vag for å bestille ny mansjett....14000: eek : fikk ikke engang mansjetten løs:confused: men kjøpte en drivaksel mansjett å tilpassa da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...