S4 C4, Alarmen PÅ når dørlåsene er ÅPNE og motsatt..... forslag til årsak?

Anbefalte innlegg

Eg var ute for noko merkelig for nokre dager siden. Sentrallåsen og alarmen var i motfase:

Låste opp bilen og satte inn guttungen og vogna, satte meg inn og prøvde å starte men da gikk alarmen. Opna døra og deaktiverte alarmen med knappen på nøkkelen, men samtidig låste bilen seg. Kjørte dit eg skulle, og skulle ha ut vogna fra kufferten. Låste opp, men da gikk alarmen umiddelbart. Deaktiverte den igjen, men da var guttungen innelåst. Låste opp, opna døra og alarmen gikk igjen : mad : til guttungens høylydte fortvilelse (stod i parkeringshus, så der var god gjenklang).

Prøvde å rette på det ved å låse med nøkkelen, men ingenting retta seg som forventa. Det merkelige var at no måtte eg vri nøkkelen motsatt vei (med-urs) i forhold til tidligare (mot-urs) når eg skulle låse opp på førerdøra (motsatt retninger på passasjerdøra). No virka det i midlertid rettare enn til vanlig, fordi det var lett å vri om nøkkelen. Vanligvis er nøkkelen tung å vri om. Det virkar som eg jobber mot pneumatikken.

Nokon kommentarer til dette fenomenet? Kva er korrekt "lås opp" retning på førerdøra? Medurs eller moturs retning?

Løysinga vart å koble fra batteriet eit minutts tid. Etter det var alt som det skulle igjen. Spørsmålet er kva har skjedd?

Nokon som har vore borte i det samme og har funnet ut kva årsaka var?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump etter å ha blitt kastet over på 2. side allerede....

Skal ikkje kjøre den til tops igjen før problemet oppstår igjen sidan eg har funnet løysing på problemet, men eg er nyskjerrig på om nokon andre har opplevd noko liknande og funnet ut kva det kan vere... ...anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.