#1 Skrevet Januar 17, 2007 Har kjøpt meg bil med etermontert defa alarm.. Fjernkontrollen er ødelagt og eg har kjøpt ny.. så det store spørsmålet, korleis programerar eg den nye kontrollen..? Mvh Helge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2007 Du kan laste ned bruksanvisninger på http://www.defa.no , vil anta at det står beskrevet der. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2007 Hvis du har koden slår du bare tenningen av og på 5 ganger for og komme inn i menyen. Når du da vrir på tenningen blinker lyset enkle blink. tell da blinkene feks har du kode 52233 på defaen din!? slår du på tennigen og lar d blinke 5 ganger for kode 5 også neste 2 blink! fortsett til du gått gjennom hele koden. Når du kommer til siste tallet i koden din skrur du av tenningen og starter bilen m engang da skal den blinke å lage litt lyd, så tar du den nye remoten din og trykker inn begge knapper samtidig i ca 2sek da skal det komme en lyd fra alarm hornet og ett blink i lysene. Har du ikke koden til boxen din?. Ta den ut og kopier nummra bakpå send di til defa pr mail eller dra til nermeste forhandler av defa produkter. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2007 ps di gamle remotene til defa suger no jævli!! va konstant plaget før m batteri og att den bare datt ut!! kjøpte siste serie på mi lokale sjappe siden har alt vært bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2007 Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2007 Kan eg få pinkoden min av defa viss eg ringe te dei og lese opp nr bakpå alarmboksen? Hvis du har koden slår du bare tenningen av og på 5 ganger for og komme inn i menyen. Når du da vrir på tenningen blinker lyset enkle blink. tell da blinkene feks har du kode 52233 på defaen din!? slår du på tennigen og lar d blinke 5 ganger for kode 5 også neste 2 blink! fortsett til du gått gjennom hele koden. Når du kommer til siste tallet i koden din skrur du av tenningen og starter bilen m engang da skal den blinke å lage litt lyd, så tar du den nye remoten din og trykker inn begge knapper samtidig i ca 2sek da skal det komme en lyd fra alarm hornet og ett blink i lysene. Har du ikke koden til boxen din?. Ta den ut og kopier nummra bakpå send di til defa pr mail eller dra til nermeste forhandler av defa produkter. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2007 Mener du må til en autorisert forhandler for å ordne koden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2007 litt ot men... hvor fikk du kjøpt ny kontroll, hoss defa forhandler? og hva kostet det for en ny en? trenger ny selv og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 17, 2007 litt ot men...hvor fikk du kjøpt ny kontroll, hoss defa forhandler? og hva kostet det for en ny en? trenger ny selv og http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=169 bestilte derfra selv for en måned siden ca... Kostet 390 kr inkl frakt om man betaler med visa.. Billigste jeg fant da.. Svart kontroll til å med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 17, 2007 F.eks. http://www.bilradiospes.no/ har fjernkontroller koster ca 400 ellers endel bilrekvesita som har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2007 Jepp, vi selger fjernkontroller på jobben (Bilradiospesialisten). Koden kan du få hos oss, men kun med fremmøte med bilen. Det er ikke lov å gi den ut over telefon. Koden finner vi ved hjelp av serienummer på alarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 17, 2007 litt ot men...hvor fikk du kjøpt ny kontroll, hoss defa forhandler? og hva kostet det for en ny en? trenger ny selv og Fekk tak i kontroll sjå den lokale vw audi forhandleren.. veit ikkje pris endå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 17, 2007 Jepp, vi selger fjernkontroller på jobben (Bilradiospesialisten). Koden kan du få hos oss, men kun med fremmøte med bilen. Det er ikke lov å gi den ut over telefon. Koden finner vi ved hjelp av serienummer på alarmen. Oki.. takker for svar..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 18, 2007 spør etter siste model av fjernkontrollen som nevnt øverst her er den svart! jeg kjøpte min hos bilutstyr nor eller bilxtra som di kaller seg. dro dit med serie nr og iløbet av 1time hadde han fått den fra sverige! JA hvis du drar til forhandler som nevnt over går d MYE raskere å få koden lykke til.. si ifra hvordan det går!. Tror faktisk jeg betalte nesten 800 spenn!!!! men den har aldri sviktet som di forige jeg har hatt.. kan love deg det er ikke artig hvis du skal ut en sen kveld og den ikke funker:P (les naboer) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 18, 2007 spør etter siste model av fjernkontrollen som nevnt øverst her er den svart! jeg kjøpte min hos bilutstyr nor eller bilxtra som di kaller seg. dro dit med serie nr og iløbet av 1time hadde han fått den fra sverige! JA hvis du drar til forhandler som nevnt over går d MYE raskere å få koden lykke til.. si ifra hvordan det går!. Tror faktisk jeg betalte nesten 800 spenn!!!! men den har aldri sviktet som di forige jeg har hatt.. kan love deg det er ikke artig hvis du skal ut en sen kveld og den ikke funker:P (les naboer) hehe Ikke bare naboer, men litt vansklig å få kjørt med startsperre også. Min fjernkontroll klikka på fjellet i jula og det er ikke jævlig kult og stå å demontere alarm og startsperre i snøføyka. Latterlig enkelt å koble ut forresten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 18, 2007 No ha eg fått tak i pin kode og skulle til å programera den nye kontrollen.. Så merka eg at det ikkje lyser i den raude alarm dioden.. Ser så på "hoved boksen" til alarmen og der er da litt diverse ledningar som er klypt og teipa: bråk : Ingen som har koblingsskjema til defa alarm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 18, 2007 No ha eg fått tak i pin kode og skulle til å programera den nye kontrollen.. Så merka eg at det ikkje lyser i den raude alarm dioden.. Ser så på "hoved boksen" til alarmen og der er da litt diverse ledningar som er klypt og teipa: bråk : Ingen som har koblingsskjema til defa alarm? Ligger alle skjema på defa.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 18, 2007 Fant skjema på strømmen bilradio.. Ligger alle skjema på defa.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 18, 2007 Så over til neste problem:o Med da samma eg kobla straum på "hoved boksen" så begynne alarmen å hyla og dørene låse seg. Korleis får eg den te å slutta å hyla sånn at eg kan programera den nye kontrollen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 18, 2007 Så over til neste problem:o Med da samma eg kobla straum på "hoved boksen" så begynne alarmen å hyla og dørene låse seg. Korleis får eg den te å slutta å hyla sånn at eg kan programera den nye kontrollen? Mulig du vrir tenninga 5 ganger og "slår" pin koden ved hjelp av diodene og tenningen som beskrevet over her... Det er iallefall prosedyren når alarmen går uten at du har fjernkontrollen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 18, 2007 Prøvde å vri av og på tenningen 5 gonger men dioden blinka berre uavhengig av om tenningen va på eller ikkje.. mens alarmen går så lyser den og så etter ei stund begynner den å blinka: klø : Mulig du vrir tenninga 5 ganger og "slår" pin koden ved hjelp av diodene og tenningen som beskrevet over her... Det er iallefall prosedyren når alarmen går uten at du har fjernkontrollen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 18, 2007 Ikke bare naboer, men litt vansklig å få kjørt med startsperre også. Min fjernkontroll klikka på fjellet i jula og det er ikke jævlig kult og stå å demontere alarm og startsperre i snøføyka. Latterlig enkelt å koble ut forresten hehe ja det suger max når defan slår seg vrang! heldig var du som hadde nøkkel, jeg brukte bare fjernkontrollen til tider og lot nøkkeln stå i tenninga.. du kan jo tenkte deg selv hva som skjedde til slutt der jeg sto midt i ingenmanns land og fan ikke fikk opp biln! gikk bra til slutt:) Den startsperra er lett å koble utenom, er bare en ledning som skal klippes og skjøtes innslaget til startern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 18, 2007 Att alarmen går når du setter strøm på den er helt riktig! den kan gjerne låse alle dører også. Stapp noe inni fløyta så den ikke uler så jævli før du må sikkert prøve noen ganger før du får det her til..(kan også ta av den svarte jordinga til fløyta) 1:Når du har vridd 5 ganger på tennigen blinker lyset hurtig da?? det signaliserer att du er inne i menyen på boxen. Da skal du slå av tenningen. slå så på og da skal den blinke sakte ca 1 blink pr sek. disse blinkene teller du ett blink for hvert tall på din kode,tell blinkene og husk og slå av og på tenningen for hvert tall!!. Etter siste tall slå av og start bilen umidelbart da deaktiveres alarmen til du har lagt til en ny fjernkontroll. Du nevner masse ledninger som er tapet?` regner med di ikke er tilkoblet noe og det er faktisk vanlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 18, 2007 No ha eg fått tak i pin kode og skulle til å programera den nye kontrollen.. Så merka eg at det ikkje lyser i den raude alarm dioden.. Ser så på "hoved boksen" til alarmen og der er da litt diverse ledningar som er klypt og teipa: bråk : Ingen som har koblingsskjema til defa alarm? foresten så ligger det en blå sikring på boxen du kan sjekke og det skal også være en sikring montert på +kabeln som går inn til boxen. hvis det var bare lysdioden som ikke funka! se etter en liten grå kabel med en 2 små plugger på en kontakt denne kunne falt ut av boxen. tror den bare passer en plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 19, 2007 Takker for svar:) no virkar alarmen som den skal..! Att alarmen går når du setter strøm på den er helt riktig! den kan gjerne låse alle dører også. Stapp noe inni fløyta så den ikke uler så jævli før du må sikkert prøve noen ganger før du får det her til..(kan også ta av den svarte jordinga til fløyta) 1:Når du har vridd 5 ganger på tennigen blinker lyset hurtig da?? det signaliserer att du er inne i menyen på boxen. Da skal du slå av tenningen. slå så på og da skal den blinke sakte ca 1 blink pr sek. disse blinkene teller du ett blink for hvert tall på din kode,tell blinkene og husk og slå av og på tenningen for hvert tall!!. Etter siste tall slå av og start bilen umidelbart da deaktiveres alarmen til du har lagt til en ny fjernkontroll. Du nevner masse ledninger som er tapet?` regner med di ikke er tilkoblet noe og det er faktisk vanlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...