#1 Skrevet Januar 17, 2007 Lurte på om noen som vet hvem som driver å polere i oslo området. bilen min har endel dritt(asfaltrester) nede på dørene,skjermene++ som eg gjerne sko hatt bort. men er litt redd for å rubbe selv. redd eg skal rippe opp lakken. Noen som vet om firma/privatperson som gjør dette og til hvilken pris. bilen er en passat 3b (sort) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2007 asfalt å dritt fjerner du lett med en god rense sak.. f.eks meguiars bug & tar remover, skal ikke skade lakken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2007 har prøvd litt rensemidler, men ikke noe som har tatt det enda.. vil heller ikke ha noe som gjør listene matte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2007 skal være fint mulig å ta det selv, skulle du hatt det gjort nå eller før vårtreffet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2007 bare høre rundt nå eg, har ikke noe tidspress.. bilen skal stilles ut ell.. vil bare ha det bedre enn det er nå. så er det så tiltak å polere selv. mn du anbefale det du skrev over ? hvor får eg kjøpt det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2007 kommer med et pakketilbud til VACN medlemmer, hvor bla. bug&tar removeren fra meguiars kan velges som et tillegg.. Skulle du også ville ta turen innom for å vise bilen evt. få litt hjelp så skal jeg gjerne stille opp og se om ikke vi får fikset problemet.. Edit: driver ikke bilpleie firma, bare pusler med det.. (tønsberg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2007 det hørtes jo gret ut å få noen som kan litt lakk-pleie til å vurdere det. hvor holder dere til ? gateadresse så eg kan finne det på gulesider 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2007 Finnes en på Ryen rett ved Ryenkrysset som polerer og renser lakken din (husker dessverre ikke hva dem heter og om vi får rabatt der) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 17, 2007 Finnes en på Ryen rett ved Ryenkrysset som polerer og renser lakken din (husker dessverre ikke hva dem heter og om vi får rabatt der) Bergersen bilpleie eller noe? Tror vi får rabatt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 17, 2007 Bergersen bilpleie eller noe?Tror vi får rabatt der. Synes det navnet lyder kjent ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2007 Leverte min på konows bilpleie i konowsgate. Flott resultat og fin pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 17, 2007 ca pris ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 17, 2007 Jeg leverte min på Lies Supershine i Stanseveien i Oslo. Kjempefornøyd med resultatet, og 15% avslag til medlemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 17, 2007 Mener det var rundt 2000,- med innvendig rens og lakkforsegling (hardvokspolering i 3 lag) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 17, 2007 Jeg leverte min på Lies Supershine i Stanseveien i Oslo. Kjempefornøyd med resultatet, og 15% avslag til medlemmer. Tok også min hos Lies Supershine i sommer og betalte 1800,- for full utvendig rubbing og polering og lakkforsegling! Kan varmt anbefales 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 17, 2007 hvor ligger denne Lies Supershine ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 17, 2007 Han holder til i Stanseveien. Link til ham har du her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 17, 2007 takk, skal høre med han ein dag. men er det noe hensikt å få behandlet lakken skikkelig nå om vinteren ? eller er det helt bortkasta penger, og det vil være like dårlig te sesongen begynner ijen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 17, 2007 absolutt gunstig å ha en god lakkbeskyttelse om vinteren, salt og støv og dritt.. dessuten når du først har tatt bilen skikkelig hos fagmann er det enklere å vedlikeholde bilen selv senere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 17, 2007 Nå som det snart er vår igjen, ville jeg kanskje venta. Men å få en skikkelig rens av bilen før vintern er egentlig kjempe bra, både med tanke på at vasking blir mye lettere, og at bilen blir mer motstandsdyktig mot veisalt o.l. Ellers kan jeg anbefale Ibsen Bilpleie i det p-huset som het Ibsen P-Hus før, men som nå har bytta til et navn jeg ikke kommer på. Han som driver stedet er onkelen til en kamerat, så vi var der å fikk full shine.. Er ikke sikker på prisene hans da.. For vi gjorde det selv og betalte null og nada 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 17, 2007 Lurte på om noen som vet hvem som driver å polere i oslo området. bilen min har endel dritt(asfaltrester) nede på dørene,skjermene++ som eg gjerne sko hatt bort. men er litt redd for å rubbe selv. redd eg skal rippe opp lakken. Noen som vet om firma/privatperson som gjør dette og til hvilken pris. bilen er en passat 3b (sort) "Rubbe" lakken trenger du nok ikke å tenke på. Dette gjør du veldig enkelt selv med clay (syntetisk leire!). Idiotsikker måte å fjerne absolutt all forurensing i lakken på, uten å skade lakken. Kjøp deg et Meguiar's Quik Clay Kit, koster ca. 200 på Bilextra etter klubbrabatt. Vask bilen veldig godt med en god bilvask (f.eks. Meguiar's NXT Car Wash) før du begynner, og du trenger ikke tørke den. Del clayen i 2, og pakk den delen du ikke bruker inn i plastfolie/plastpose. Spray clay'en og den delen av karosseriet der du skal begynne. Legg clayen på lakken, og dra den forsiktig fram og tilbake og spray med detailersprayen for å holde området fuktig, du kjenner at clayen 'slipper', og lakken blir glatt som glass og helt ren. Jeg skal love deg du blir overrasket når du ser hva du har fått av lakken din! Hvis du mister clayen i bakken/gulvet må du ikke bruke den igjen, men kaste den umiddelbart (derfor er det lurt å dele den i 2) Kna clayen når den er blitt møkkete slik at du hele tiden får en ren overflate å jobbe med, og fortsett videre med resten av bilen. Tar deg ca. en god time å claye hele bilen. Når du har gjort dette, vasker du og tørker bilen på nytt. Så kan du gå på med en mild lakkrens, deretter en polish og tilslutt en voks. Meguiar's sin 3-step Deep Crystal-serie gir et godt resultat for de aller fleste, men vil ikke fjerne swirls (vaskeroser) i lakken. Da må du over på andre produkter, eventuelt maskinpolering. Spør gjerne om det er andre ting du lurer på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 17, 2007 ja, hva skal du ha for å gjøre dette ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 17, 2007 Hva da? Vaske bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 17, 2007 var spøk !! men ska prøve denne clay`en ... så får eg se kor godt det virke.. fås kjøpt på bilextra/meko/biltema ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 17, 2007 Om du er ute etter en komplett pakke med bilpleie så sjekk meguiars tråden eller under tilbud.. Nils her har kommet med en skikkelig guide til hvordan få en fin fin bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...