#101 Skrevet April 28, 2007 Bra treff. Selv om bilen tok kvelden på veien hjem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet April 28, 2007 Har lagt ut litt bilder nå i den tråden det ble linket til. Dagen oppsummert: -Fint vær (men litt sur vind) -Mye folk (allerede før kl 10!) -Mange blanke biler (bortsett fra 2 mattlakkerte og en møkkete) Bra vellykket treff! Takk til arrangører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet April 28, 2007 Har lagt ut litt bilder nå i den tråden det ble linket til. Dagen oppsummert: -Fint vær (men litt sur vind) -Mye folk (allerede før kl 10!) -Mange blanke biler (bortsett fra 2 mattlakkerte og en møkkete) Bra vellykket treff! Takk til arrangører. Møkkete bil? hehe.. Tror jeg vet hvem du sikter til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet April 28, 2007 hehe:) den VAR møkette og az.. fint treff folkens:) MYE folk der idag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet April 28, 2007 Han narkis'n med Golf syncro ja Greit treff ja. Men synd det bare er plastikkbiler som har sjangs til å vinne premier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet April 28, 2007 tusen takk for oppmøte folkens! var sinnsykt gøy å se så mye folk på treff:) håper dere tar dere turen også neste gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet April 28, 2007 var et bra treff. savner golfen bra på slike dager men:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet April 28, 2007 Må si jeg er tildels skuffet. Og jeg vil veldig gjerne ha en oppsummering over biler som vant noe. Samt hvor langt personen som fikk premie for Longest Distance. For det første, det er jo absolut ikke mulig å vinne noe som helst hvis man ikke har en splitt ny bil påsmurt mange titalls kilo med PLAST, og/eller Klistremerker! Skjønner jo forsovidt hvordan alle med dissa nye bilene kan dra på treff overalt, for det er jo bare en gjeng med Daue dieselpurker hele gjengen omtrent. Vil spesielt påpeke premien av Beste Classic. Golf 1 Cab 89 modell, med 90 fangere, og "dyr" showlakkering. Er det classic? Hva skjedde med å kanskje vurdere en nydelig Golf 1 GTI, med rundt 77.000 på telleren, og noen "retro" Ronal? Turbo felger. Ble veldig overrasket da de eneste som ble plukket til premiering var nylakkerte bilder, med plast og klistremerker, og syns det blir mer og mer fokus på at det kun er de som har mest penger! som har tjanse til å vinne noe som helst... Skulle også vært bedre info om hvem hva hvordan osv. Hvem har stemt på bilene som vant? Var det vi? Og hvor gjorde vi det i tilfelle? Parkeringa skulle vært oppdelt i "grupper". Eksempelvis: Classic(Audi og VW), Audi, VW. Slik at det ikke var så stor blanding av litt "spesielle" biler blandt en haug med sortrykende plastikmaskiner. (ja jeg overdramatiserer litt, men dere forstår hva jeg mener.) Ellers var det meget hyggelig å komme, ble også veldig hyggelig mottatt i morges med at alle fra oslo ventet på meg i 7 minutter, da jeg slet litt med å stå opp, og egentlig har ca én time kjøretur inn til Statoil hvor vi møttes for kolonnekjøring (brukte i dag 30 minutter på denne turen!) Ble en rolig tur oppover sammen med så mye dieselbiler at jeg er sikker på hadde alle gitt full gass samtidig i tunellen, hadde ingen sett noen lenger Koselig treff, mye fine biler, mye koselige mennesker, og PERFEKT hærlig vær. Digg å sette seg ned å grille seg frokost, blandt masse strøkne nyvaska biler En virkelig godkjent Lørdag, som det absolut var vært å stå opp klokken 0650 for å oppleve Takk Ble faktisk film, og foto shoot på vei hjem med meg og Mikkel. 2x Audi 200 (sedan og avant) Kos. Bilder kommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet April 28, 2007 Må si jeg er tildels skuffet. Og jeg vil veldig gjerne ha en oppsummering over biler som vant noe. Samt hvor langt personen som fikk premie for Longest Distance. Skulle også vært bedre info om hvem hva hvordan osv. Hvem har stemt på bilene som vant? Var det vi? Og hvor gjorde vi det i tilfelle? For å svare enkelt på disse to spørsmålene; Longest Distance ble ropt opp om noen hadde kjørt mer enn 2 mil.. Ingen reagerte og det ble ropt opp om noen hadde kjørt mer enn 1,5 mil.. Ingen da heller.. På 1,4 mil var det en som reagerte og da må han nødvendigvis ha vært den som har kjørt lengst for å komme på treff. Hvis noen har kjørt lenger men ikke fått med seg oppropet er det jo trist, men sånt som skjer... Dommerne ble vel valgt ut mens vi var der. De som har valgt 3 beste Audi kjører selv VW og de som valgte 3 beste VW kjører Audi. Dette er helt vanlig praksis, og hva dommerne legger vekt på er helt opp til dommerne selv Eneste er vel at det skal være en viss enighet i selve "dommerkomiteen" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet April 29, 2007 Longest Distance ble ropt opp om noen hadde kjørt mer enn 2 mil.. Ingen reagerte og det ble ropt opp om noen hadde kjørt mer enn 1,5 mil.. Ingen da heller.. På 1,4 mil var det en som reagerte og da må han nødvendigvis ha vært den som har kjørt lengst for å komme på treff.Omtrent samtlige som ikke er i Hadeland Lokallag må jo ha kjørt mer enn 1,4 mil? Til og med jeg kjørte jo 5 mil, og jeg vet om folk som kjørte lenger..Et tips her vil jo være å skrive på den infolappen på dashen hvor langt man har kjørt, slik man gjorde i Valdres i fjor (mener jeg?), så slipper den som roper høyest å vinne premie.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet April 29, 2007 Må si jeg er tildels skuffet. Og jeg vil veldig gjerne ha en oppsummering over biler som vant noe. Samt hvor langt personen som fikk premie for Longest Distance. For det første, det er jo absolut ikke mulig å vinne noe som helst hvis man ikke har en splitt ny bil påsmurt mange titalls kilo med PLAST, og/eller Klistremerker! Skjønner jo forsovidt hvordan alle med dissa nye bilene kan dra på treff overalt, for det er jo bare en gjeng med Daue dieselpurker hele gjengen omtrent. Vil spesielt påpeke premien av Beste Classic. Golf 1 Cab 89 modell, med 90 fangere, og "dyr" showlakkering. Er det classic? Hva skjedde med å kanskje vurdere en nydelig Golf 1 GTI, med rundt 77.000 på telleren, og noen "retro" Ronal? Turbo felger. Ble veldig overrasket da de eneste som ble plukket til premiering var nylakkerte bilder, med plast og klistremerker, og syns det blir mer og mer fokus på at det kun er de som har mest penger! som har tjanse til å vinne noe som helst... Skulle også vært bedre info om hvem hva hvordan osv. Hvem har stemt på bilene som vant? Var det vi? Og hvor gjorde vi det i tilfelle? Parkeringa skulle vært oppdelt i "grupper". Eksempelvis: Classic(Audi og VW), Audi, VW. Slik at det ikke var så stor blanding av litt "spesielle" biler blandt en haug med sortrykende plastikmaskiner. (ja jeg overdramatiserer litt, men dere forstår hva jeg mener.) Ellers var det meget hyggelig å komme, ble også veldig hyggelig mottatt i morges med at alle fra oslo ventet på meg i 7 minutter, da jeg slet litt med å stå opp, og egentlig har ca én time kjøretur inn til Statoil hvor vi møttes for kolonnekjøring (brukte i dag 30 minutter på denne turen!) Ble en rolig tur oppover sammen med så mye dieselbiler at jeg er sikker på hadde alle gitt full gass samtidig i tunellen, hadde ingen sett noen lenger Koselig treff, mye fine biler, mye koselige mennesker, og PERFEKT hærlig vær. Digg å sette seg ned å grille seg frokost, blandt masse strøkne nyvaska biler En virkelig godkjent Lørdag, som det absolut var vært å stå opp klokken 0650 for å oppleve Takk Ble faktisk film, og foto shoot på vei hjem med meg og Mikkel. 2x Audi 200 (sedan og avant) Kos. Bilder kommer Er som Mikael sier, det ble vel spurt om på utdelingen hvem som hadde kjørt lengst. Han som ble igjen til slutt vant. Men var jo folk som "egentlig" bor i Finmark der.....(hadde jo ikke kjørt derifra akkurat nå men var et eksempel) Men folk må klare å si ifra når prisen her blir ropt opp, eneste måten ting blir funnet ut av. Og var vel 14 mil det var han hadde kjørt? Fikk ikke med meg akkurat det så det får heller noen av de som var litt foran der svare på. Dommerene hadde vi egen tråd om hvem som ville være.... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=81182 184 som leste, 5som svarte(jeg var en av de for å lettere se resultatet) Ut fra det her så vi at folk ikke var veldig interesset.... Et par som kontaktet meg og sa de ville. Resten plukket vi ut fra rundt omkring av folk som ville komme. Var en som bor på bygda her, han har hatt både Vw og Audi før, kjører Bmw nå så var mulig i begge klasser om noen hadde trukket seg. Tilsammen var det 6 dommere, 3 i hver klasse og de hadde også fått tildelt Classic, anlegg og felger som de skulle finne ut av. Og de dømte i det bilmerket de ikke kjørte selv. De fikk beskjed om å plukke ut de bilene som de likte best. Vi som arrangerte hadde ikke noe med det å gjøre, fikk bare en liste over hvem de hadde valgt. Og Mekonomen valgte hva de likte. Synes måten er rettferdig, folk har forskjellig smak. Men skjønner poenget ditt, men denne gangen ble det valgt sånn og stort sett sånn de fleste utstillingene blir gjennomført. Parkeringen ble valgt sånn ettersom det er ikke veldig stort område, butikken skulle ha plass til kunder og umulig for oss å vite hvor mange som kommer. Hadde vi hatt stor nok plass hadde det vært enklere å delt opp. Og vi er tross alt et lite lokallag, er 5-6 stykker som er aktive her(40 betalende medlemmer i år sist jeg sjekket). Og er veldig mye jobb å gjennomføre treff sånn. Utfra sånn ting ble er jeg ganske fornøyd, noen ting kunne vært gjort annerledes og bedre men sånn er det alltid. Vanskelig å gjøre alle til lags uansett. Bare å sende en pm om det er noe mer du vil ha svar på av det her, konstruktiv kritikk lærer man av. Bra du var fornøyd med det andre iallfall. Nå skal jeg sove litt vet jeg, sto opp kl 7 i dag og da har det blitt 11 timers søvn siden formiddagen på onsdag. Kreves litt innsats ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet April 29, 2007 Omtrent samtlige som ikke er i Hadeland Lokallag må jo ha kjørt mer enn 1,4 mil? Til og med jeg kjørte jo 5 mil, og jeg vet om folk som kjørte lenger..Et tips her vil jo være å skrive på den infolappen på dashen hvor langt man har kjørt, slik man gjorde i Valdres i fjor (mener jeg?), så slipper den som roper høyest å vinne premie.. Sorry Mente naturligvis 14 mil jeg Er litt dansk skjønner du, så er ikke vant til å regne i mil jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet April 29, 2007 Vil spesielt påpeke premien av Beste Classic. Golf 1 Cab 89 modell, med 90 fangere, og "dyr" showlakkering. Er det classic? Hva skjedde med å kanskje vurdere en nydelig Golf 1 GTI, med rundt 77.000 på telleren, og noen "retro" Ronal? Turbo felger. Er kanskje litt innhabil her siden det er snakk om min bil, MEN lær deg forskjell på 90 fangere og ORGINAL clipper styling som ble levert på de siste årsmodellene av Golf 1 cab før du begynner å syte og klage: dum : Om du åpner øynene så vil du se at det er ikke så mye likt mellom 90 fangere og clipper fangerne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet April 29, 2007 Er kanskje litt innhabil her siden det er snakk om min bil, MEN lær deg forskjell på 90 fangere og ORGINAL clipper styling som ble levert på de siste årsmodellene av Golf 1 cab før du begynner å syte og klage: dum : Om du åpner øynene så vil du se at det er ikke så mye likt mellom 90 fangere og clipper fangerne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet April 29, 2007 Er kanskje litt innhabil her siden det er snakk om min bil, MEN lær deg forskjell på 90 fangere og ORGINAL clipper styling som ble levert på de siste årsmodellene av Golf 1 cab før du begynner å syte og klage: dum : Om du åpner øynene så vil du se at det er ikke så mye likt mellom 90 fangere og clipper fangerne Greit beklager. My fault. Men fortsatt, syns classic delen av bilen blir mye borte når lakken er av det kaliber du har valgt på din. (Jeg mener absolut ikke at bilen din er stygg, og må virkelig beklage min uvitenhet ovenfor plastikken på bilen) Personlig syns jeg Golfen din er nydelig Det er det ingen tvil om. Men den kunne gjerne heller har vunnet Beste VW enn classic. Men regner med mye blir sett på i forhold til årsmodell selvfølgelig Jeg er ikke ute etter å være negativ til arangementet, jeg bare forteller min mening om hvordan det var Som jeg sa, så var det absolut vært å stå opp før 7 på en lørdag for å være med på! Forresten, jeg kjørte selv over 14 mil! Og eneste jeg hørte var at dem skrek noen som har kjørt over 12 mil! Jeg rakk opp hånda, og ropte HER! Så bare går de nedover, 10 mil? osv hørtes det ut som. Så snakka dem om at han som vant kjørte fra lier! Det er jo bare rett borti gata i forhold til meg. Men men, samma, for det første drar jeg ikke på treff for å få premier, for det andre så skrek jeg vel ikke høyt nok Hehe. Bra treff, bra folk, og klagende meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet April 29, 2007 Kritikk er greit når den er berettiget. Det er diskusjoner vi lærer av. Så lenge diskusjonen er saklig... Jeg var en av dommerne av Vw, og vårt valg av classic synes jeg var rett. Om den har en annen lakk eller ikke. Det sto mellom 2 biler, og Caben vant... Om du er enig eller uenig får bli din sak. Mitt forslag er at du melder deg som dommer neste år da:) Flott gjennoført treff for min del, og er jeg her nede til neste år, stiller jeg opp da også. Til opplysning har jeg kjørt 190 mil til dette treffet, men da via Drøbak for å være på kurs i 14 dager forut:) Så det hadde nok blitt for dumt at jeg hadde fått den premien da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#117 Skrevet April 29, 2007 Tanken var vel hvem som hadde kjørt lengst til treffet, KUN for treffets skyld? Men samme Som jeg sier, er ikek ute etter å være usakelig eller slik Treffet var veldig koselig, og igjen. Ikke noe problem å stå opp tidlig på en lørdag, for å oppleve en slik dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#118 Skrevet April 29, 2007 for å svare litt mere til anngående dømminga. Jeg var dommer på audi og med mine 2 meddommere diskuterte vi og så på alle bilene. Det folk må tenke på er hva som er utført med bilen og hvordan den ser ut. er bilen møkkete. sliten og bulkete sier det seg selv at den ikke vil få en premie. men når man ser bilene som Audien til Skotner som er utrolig gjennomført hele veien med panserombygging og masse detaljer rundt om som kanskje ikke alle legger merke til men som gjør at bilen skiller seg ut. Vi var veldig kritiske til "ferdigbestillte" biler. er veldig lett å bestille en bil ferdig med styling og eierne skal ha satt egne preg på bilen spør du meg. Hadde det stått en strøken 80 Quattro med gjennomførte detaljer der så hadde jo såklart denne fått oppmerksomhet fra dommerne. men desverre var det ingen som hadde en fin eldre audi der. så da ble det til at tre nyere audi'er vant. sånn er det bare. gjør flid med bilen din så får du mere respons. Bare for å vise til fineste stereo så var det hele 3 biler som hadde opp og vist fram. da blir det ikke vanskelig å finne vinnern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#119 Skrevet April 29, 2007 Rolf. Poenget er ikke at jeg klager på at jeg ikke fikk noen premie for noe (Det er absolut ikke grunnen til jeg drar på treff) Hadde jeg vært der for å vinne noe, hadde jeg ikke kommet med bil full av steinsprut, mindre strøkne 17" felger, osvosvosv. Jeg bare fikk inntrykk etter diskusjon med flere personer om vinnerbilene av at det meste faktisk var nye biler med plastikk og div modifikasjoner på. Og da begynner man jo å lure litt, om det har blitt slik at skal du vinne noe må du ha en ny bil, eller en gammel bil som brukes kun til utstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#120 Skrevet April 29, 2007 Greit beklager. My fault. Men fortsatt, syns classic delen av bilen blir mye borte når lakken er av det kaliber du har valgt på din. (Jeg mener absolut ikke at bilen din er stygg, og må virkelig beklage min uvitenhet ovenfor plastikken på bilen) Personlig syns jeg Golfen din er nydelig Det er det ingen tvil om. Men den kunne gjerne heller har vunnet Beste VW enn classic. Men regner med mye blir sett på i forhold til årsmodell selvfølgelig Helt i orden. Kjøper den, men ble bare litt små irritert når det skrives at det er gjort ting med bilen som overhodet ikke stemmer(90 fangere og showlakk). Når jeg kjøpte bilen i fjor var den 100% orginal med untak av lakken som var et resultat av at enkompis skulle ha det gøy med forrige eieren men hans var bortreist og de skulle lakke bilen for han. Fo å si det sånn, fargen ble ikke helt det den skulle være:p . Det går ikke en dag uten at jeg grubbler over hva jeg skla gjøre med fargen. Beholde den eller lakke tilbake til orginalfargen (mørkeblå metallik). Må si jeg ble nok like overrasket som deg når jeg ble ropt opp som vinner av beste classic. Om du har lyst til å være med å påvirke dømmingen så meld deg som dommer neste gang det trengs:) No hard feelings: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#121 Skrevet April 29, 2007 Hehe, godt vi er enige da Som sakt, jeg er absolut ikke ute etter å lage noe dårlig stemning her. No hard feelings 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#122 Skrevet April 30, 2007 Jeg er enig i mye av det som "kritiseres" ang premiering her.. Sett det på mange av de senere treffene at det er de nye 500 000 ++ klasse bilene som går av med premiene. Syns det er litt dumt, og det er mange som reagerer på det, som igjen skaper dårlige vibber i klubben. men igjen, som de fleste sier her så var det et kjempetreff! mye pene biler og fint vær. en veldig bra dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#123 Skrevet April 30, 2007 Greit beklager. My fault. Men fortsatt, syns classic delen av bilen blir mye borte når lakken er av det kaliber du har valgt på din. (Jeg mener absolut ikke at bilen din er stygg, og må virkelig beklage min uvitenhet ovenfor plastikken på bilen) Personlig syns jeg Golfen din er nydelig Det er det ingen tvil om. Men den kunne gjerne heller har vunnet Beste VW enn classic. Men regner med mye blir sett på i forhold til årsmodell selvfølgelig Jeg er ikke ute etter å være negativ til arangementet, jeg bare forteller min mening om hvordan det var Som jeg sa, så var det absolut vært å stå opp før 7 på en lørdag for å være med på! Forresten, jeg kjørte selv over 14 mil! Og eneste jeg hørte var at dem skrek noen som har kjørt over 12 mil! Jeg rakk opp hånda, og ropte HER! Så bare går de nedover, 10 mil? osv hørtes det ut som. Så snakka dem om at han som vant kjørte fra lier! Det er jo bare rett borti gata i forhold til meg. Men men, samma, for det første drar jeg ikke på treff for å få premier, for det andre så skrek jeg vel ikke høyt nok Hehe. Bra treff, bra folk, og klagende meg Heller kongsvinger, var der oppe hos brorsan fordi camilla (dama ) var bedt på fest. Så konsvinger om gjelleråsn, ifølge med dere oppover blir grovt regne til oppunder 20mil.. Kunne alltids tatt en kortere vei, men greit å komme mange ifølge å synes nå jeg. Men det er jo ikke akkurat den prisen man vil "vinne", men som sakt, det må være det nyeste hvis man skal ha non sjans. Nesten bedre å delt opp i årsklasser??????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#124 Skrevet April 30, 2007 Veldig bra treff sånn sett, men jjeg er enig med Rune Andre, noe som vi også snakket en del om der oppe.... Ting blir aldri perfekt, men.. Får håpe noen tar tak i det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#125 Skrevet April 30, 2007 Oppdeling i årsklasser er en ide... På Vw siden var det en golf 3 som kom blandt de tre beste, er dette en ny bil? Det å foreta en vurdering blandt så mange biler, er ingen lett jobb heller. Vi var 3 dommere, og diskuterte til vi ble enige om hvem som skulle få premiene. Forslag til dere som er så misfornøyd med dømmingen, still opp til neste år da vel, så kan dere se hvor lett det er:) (som regel lettest å sitte å være misfornøyd her inne, og ikke gjøre noe med det)... Så min konklusjon er, del opp i klasser for 80 tallet, 90 tallet og 2000 og opp... Men jeg regner med at ikke er enighet da heller:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...