hva har du på etter du har sandblåst rusta?

Anbefalte innlegg

et lite spm... hvor får man kjøpt 2K syregrunning????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner tråden din litt eg:)

etter man har pusset ned til bart metall, kan eg da vaske over med eventuelt silikonfjerner for å få bort drit å sånt før eg har på 2k syregrunning?

 

for å si det sånn så bør du alltid vaske med silikonfjerner !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det forskjell på kvaliteten på de forskjellige silikonfjernerene? tenker da på hvor godt de tar dritt å sånt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøper hos lakkleverandøren min så det veit jeg ikke noe om, men stikk innom nærmeste plass dem selger lakk å hør ! hva en 5 liters dunk koster husker jeg ikke i farta, men silikonfjerner er noe du ALLTID får behov for vist du driver smått på med tukling på bilen, lakk, motor, mekanisk osv osv ! veldig stort bruksområde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som har prøvd før kan sikkert svare på dette også:

 

Hvor får man tak i sandblåsings-utstyr, og hva trenger man?

 

Jeg og en kompis tok litt rust på en Polo 6N i dag. Han har kompressor hjemme, og et sandblåse sett fra Biltema. Fungerte veldig greit, vi tok hjulbuer begge sider bak, samt noen småflekker rundt forbi... Settet består av en blåsepistol med en pose med sand i, og fire forskjellige munnstykker. Sanden holdes inni systemet, så det blir ikke så mye søl av det. Når sanden er skitten tømmer du den i søpla og fyller på ny. Tror settet kosta under 200,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt at man kan bruke noe som heter owatrol som rustbeskyttelse. stemmer det?

bare til å¨pensle det rett på eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt at man kan bruke noe som heter owatrol som rustbeskyttelse. stemmer det?

bare til å¨pensle det rett på eller?

 

Det funker dårlig.. Har prøvd, og rusta kom tilbake etter noen mnd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funker dårlig.. Har prøvd, og rusta kom tilbake etter noen mnd.

 

men det går annt til å bruke som en midlertidig løsning sånn at det forhindrer det i å ruste mer?

 

skal ta det opp igjen skikkelig litt senere å bruke syregrunning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg driver og pusser noe rust her, og har en boks med hammerite liggendes. Har forstått det sånn at dette kan brukes direkte på rust for å binde denne?

Tenkte jeg skulle bruke denne først på de plassene med minst rust. Funker dette? Noen som har brukt det?

Vil egentlig bare bruke opp denne boksen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det går annt til å bruke som en midlertidig løsning sånn at det forhindrer det i å ruste mer?

 

skal ta det opp igjen skikkelig litt senere å bruke syregrunning

 

hvorfor ikke gjøre det ordentlig med en gang ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.