#1 Skrevet Januar 17, 2007 Tenkte på nye felger til sommeren på S4`n. Blir nok 18" RS-felger. De dekker jo litt over de stygge ufo-bremsa fremme. Hvilke dekk-dim bør jeg velge? ET? Vil helst ikke ha så mye strekk, da vi har mye dårlige veier her nord. Er vel god plass til feite dekk på S4. Har hørt at noen felger ikke går over Ufo. Men det er vel bare 16" eller mindre? Noen erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2007 Tenkte på nye felger til sommeren på S4`n. Blir nok 18" RS-felger. De dekker jo litt over de stygge ufo-bremsa fremme. Hvilke dekk-dim bør jeg velge? ET? Vil helst ikke ha så mye strekk, da vi har mye dårlige veier her nord. Er vel god plass til feite dekk på S4. Har hørt at noen felger ikke går over Ufo. Men det er vel bare 16" eller mindre? Noen erfaringer? Er ikke størrelsen på felgene som skaper problemer sammen med UFO. De ble jo tross alt designet for å kunne sluke SMÅ dimensjoner (15 tom).Problemet med UFO-skiver er at de kan ta i baksiden av eikene på felgen fordi denne bygger for kort ut i forhold til annlegsflata på felgen. Dette er oftest et problem på felger som er bygget for å være en kantfelg, selv med høyt innpress. Slike felger liker hverken UFOs eller store bremsekalippere. Når det er sagt, i 18 tom burde du gå for innpress mellom 45 og 30. Da regnet med felgbredde på 8-9 tommer og 225-245/40-18 dekk. Mange S4/S6-eiere her inne som har kjørt med mye forskjellig. Har selv 8,5x18 ET35. Med disse har jeg kjørt med både 235 og 245/40-18. Sistnevnte smale Falken dekk. Angående strekk. Du får ikke nevneverdig strekk med noen av de overnevnte kombinasjonene. Måtte isåfall være at du får litt kosestrekk 225/40 på 9x18. Når det gjelder Audi RS-replica felger har disse ofte dimensjoner på 8-8,5x18 i kombinasjon med et innpress på 35-40. Da ville jeg gått 225 på 8" eller 235 på 8,5" bredde. Lykke til med nye hjul! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2007 Jeg kjører med A8/S8 chrome replika 19" 8,5"felg, et35 og 235 35 19" dekk (smal type) og ingen problemer med ufo på min 200 20V, men er litt mere strekk en jeg liker på grunn av at det er lett å skade felgene. Rs felgene skal gå rett på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...