En av Norges heldigste?? (Jan Erik Larsen kjører Il tempo gigante)

Anbefalte innlegg

Vil tørre å påstå at dette MÅ være noe av det RÅESTE en bilentusiast kan oppleve?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt skuffet over at bilen bare yter 500 hk.

 

Noen som vet hva den yter med turbin motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tubinmotoren gir vel ett par hundre gamp til vel? men motoren er uten torbo da.. mener jeg? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,hadde heller likt å fått ratta en 1987 modell Audi Sportquattro S1 Pikes Peak ;) Men Il Tempo er heller ingen dum bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har da sittet på med den jeg :) I fyresdalen på dragrace..for lenge siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg deler verksted med den, og det er litt av en lyd når den fyres opp!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En turbinmotor på den størrelsen gir nok en del mer en et par hundre hk vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er så heldig, jeg vil også kjøre Il Tempo Gigante!!!! :evil:

Den bilen er forsatt en av verdens kuleste uansett hk!!:tilber: Viss noe skal ansees som en nasjonalskatt så må det være den!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Erik Larssen er en HELDIGGRIIIIIIIIS!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke hester under panseret, det er okser!

 

Lurer på åssen det er med avgifter på denne bilen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, gutt som har kompis godkjent den bilen:P hehe, gateslicks er vel ikke helt lov:P å den bråka jo noe helt vilt;) det der må vel være drømme bilen:P for å ikke si en av verdens dyreste kanskje? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Il Tempo burde vært fritatt fra eu-kontroller og den slags når den bare blir kjørt rundt på messer og utstillinger. Den er jo stort sett aldri på veien ellers..menmen nå må den ihvertfall bytte bremser for å bli godkjent.

Etter det jeg har hørt har det kommet et stort bud fra statene på Il Tempo, og med et 6-sifret utgiftsbeløp på denne bilen hvert år så kan man jo begynne å vurdere....

..men man kan vel ikke selge en nasjonalskatt!

Noen bilder..

iltempogigante_002.sized.jpg

Remo og en dansk journalist:

iltempogigante_004.sized.jpg

Bakfra:

iltempogigante_005.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er den vel omtalte turbinmotoren bare tull da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er den vel omtalte turbinmotoren bare tull da...

 

Sikker på det? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt at alt skal funke på denne bilen jeg? tar jeg feil? denne bilen var på justering da dem hadde store problemer med å få motoren til å gå skikkelig,så da måtte faren til en kompis av meg trå til å fikse det:) en jævel på v8'ere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja tror nok den turbinmotoren er høyst funksjonibel!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen var på autofilmessa før jul. Jeg spurte (Remo Caprino var det vel som var der) om det med turbinmotoren. Han sa at bilen hadde det før, tror han snakket om 1200hk ekstra (husker ikke nøyaktig), og de prøvde det på en flystripe etter den ble bygd, men den var helt ukontrollerbar. Derfor fjernet de den visst. Bilen er forøvrig bygd på et gammelt Cadillac ambulanse chassis sa han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen var på autofilmessa før jul. Jeg spurte (Remo Caprino var det vel som var der) om det med turbinmotoren. Han sa at bilen hadde det før, tror han snakket om 1200hk ekstra (husker ikke nøyaktig), og de prøvde det på en flystripe etter den ble bygd, men den var helt ukontrollerbar. Derfor fjernet de den visst. Bilen er forøvrig bygd på et gammelt Cadillac ambulanse chassis sa han.

 

Dette er bare tull. Orginalt satt det en cadillac eldorado motor på 250hk men da niki lauda så bilen for første gang tilbydde han ivo caprino en 454 big block på ca 550 hk til bilen og denne ble montert. det har aldri vært noe turbin eller rakett motor i denne bilen. Det er riktig at den ble bygd på et cadillac ambulanse chassi men det ble meget modifisert etter som tiden gikk.

Dette vet jeg siden jeg satt på med bilen like etter den ble bygd og den hadde da bare 250 hk og ikke noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er bare tull. Orginalt satt det en cadillac eldorado motor på 250hk men da niki lauda så bilen for første gang tilbydde han ivo caprino en 454 big block på ca 550 hk til bilen og denne ble montert. det har aldri vært noe turbin eller rakett motor i denne bilen. Det er riktig at den ble bygd på et cadillac ambulanse chassi men det ble meget modifisert etter som tiden gikk.

Dette vet jeg siden jeg satt på med bilen like etter den ble bygd og den hadde da bare 250 hk og ikke noe annet.

 

Det var ihvertfall det Remo Caprino sa på Autofilmessa. Hvis du ser på klippet med Jan Erik Larsen i første innlegg så sier Remo også der at det var/er en turbinmotor der (litt over 2 min ut i klippet). Om det bare er noe de sier for å gjøre bilen mer spennende i media eller mer lik bilen i filmen vet jeg ikke da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ihvertfall det Remo Caprino sa på Autofilmessa. Hvis du ser på klippet med Jan Erik Larsen i første innlegg så sier Remo også der at det var/er en turbinmotor der (litt over 2 min ut i klippet). Om det bare er noe de sier for å gjøre bilen mer spennende i media eller mer lik bilen i filmen vet jeg ikke da...

 

Jeg tror nok det kan være tilfelle ja :). Står forresten en lengre artikkel om den i nyeste gatebil.Kan jo sitere det som står der ang rakettmotoren.

 

"Den tolvsylindra rekkemotoren ser vi ikke snurten til under panseret og rakettmotoren på 1600hk er i sannhet bare noen rørdeler man fant når man bygget den":)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Il Tempo burde vært fritatt fra eu-kontroller og den slags når den bare blir kjørt rundt på messer og utstillinger. Den er jo stort sett aldri på veien ellers..menmen nå må den ihvertfall bytte bremser for å bli godkjent.

Etter det jeg har hørt har det kommet et stort bud fra statene på Il Tempo, og med et 6-sifret utgiftsbeløp på denne bilen hvert år så kan man jo begynne å vurdere....

..men man kan vel ikke selge en nasjonalskatt!

Noen bilder..

Var vel et stort stykke om den bilen i Gatebil eller autofil forrige månde!

 

Har selv vært i den garasjen noen ganger da jeg har en "bekjent" som hadde bilen sin der..(Bussen i bakgrunnen:D)

 

iltempo.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.