Hvilken Dynamo trenger eg? Golf 1

Anbefalte innlegg

Har en Golf 1 med GTI motoren. Siden at jeg ikke får lading på batteriet og børstene er OK trenger jeg en ny Dynamo. Har sjekket noen forskjellige på Mekonomen og der er det 55A, 65A og 90A generatorer de selger. Hvilken er det jeg trenger evt. hva er forskjellen på de?

Takker for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke nødvendigvis dynamoen. om ladelampa ryker, så vil den ikke lade batteriet ditt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle det være den, kan jeg skaffe deg en rimelig, bare send meg en pm du=)

alle de forskjellige passer, er bare amp størrelse som er forskjellen;)

mvh

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener GTi har 65 a dynamo orginalt. Er vel ikke noe i veien for å kjøre på 90a om du vil heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle det være den, kan jeg skaffe deg en rimelig, bare send meg en pm du=)

alle de forskjellige passer, er bare amp størrelse som er forskjellen;)

mvh

Lars

ja skal sjekke opp i dette eg og eventuellt sende en melding:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener GTi har 65 a dynamo orginalt. Er vel ikke noe i veien for å kjøre på 90a om du vil heller.

Kunne vel vært gunstig med den, da med tanke på at jeg har tenkt å få anlegg i den, eller har det ingenting å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke nødvendigvis dynamoen. om ladelampa ryker, så vil den ikke lade batteriet ditt

Den ladelampen; bare den som skal lyse i speedomteret når jeg skal starte du mener eller? Har null peiling på dette:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ladelampen; bare den som skal lyse i speedomteret når jeg skal starte du mener eller? Har null peiling på dette:o

Noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke noen ekspert på dette, men en 90a lader mer enn en 65a, så om du skal ha annlegg som trekker mye strøm vil det kanskje være greit å ha den ja.

Vet rolf mohn på forumet her oppgraderte til 90a dynamo nettop av denne grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.