Anbefalte innlegg

Som topic sier er det noe feil på bremsene mine..

Når jeg kjører normalt si ca 50km/h og skal bremse ned til 0 så skjer det noe når jeg kommer ned til ca 10km/h. Virker som om abs slår inn, (pedalen blir hard og går ikke å trykke den så langt inn) og brensene tar veldig dårlig, plutselig like før jeg når 0 tar bremsene som normalt igjen.

hører også "abs lyden" når dette inntreffer..

hjelp....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at ABS-sensorene sitter som de skal! Hadde akkurat samme problemet selv, og da var en av sensorene løse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at ABS-sensorene sitter som de skal! Hadde akkurat samme problemet selv, og da var en av sensorene løse.

Støtter definitivt det forslaget. Hender de sklir litt ut foran da de bare er presset inn i navet. Da oppstår feilen du beskriver. I verste fall er det feil på en sensor, tannkransen på et drivledd eller rotorringene i bremseskivene bak ( bare fwd )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så kan det være den skiva som sitter på innsiden av bremseskivene (den som abs følerne sjekker om hjulet går rundt.) som er litt skeiv. Hadde dette på min, og da skjønte ikke abs følerne noe, siden det ikke ble lik avstand til skiva hele tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

halla Kim. Lenge siden jeg har hørt fra deg. Finner du ut av det eller? Ikke det at jeg har noe peil på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei reinart. har ikke fått lest her før nå.. skal se om jeg finner ut av det.. : rolleyes

Hvor sitter abs sensoren?? foran, bak? hvordan ser den ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I verste fall er det feil på en sensor, tannkransen på et drivledd eller rotorringene i bremseskivene bak ( bare fwd )

Blir det feilkode når en abs sensor ikke fungerer?

kan man isåfall lese av med vagcom hvem sensor som er ødelagt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sensor til hver hjul. Svart plastdings med en ledning inn på. Sitter rett i nærheten av hjulnavet/lageret/spindelen.

Diagnose finner som regel feil på disse ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.