S2 understell på 90 20v Q?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det lar seg gjøre å flytte over understellet fra en 91 audi s2 til en 89 audi 90 20v quattro?

Evt. hva som kan by på problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det passer bak men framme er det forskjell på boltene til traversen. S2 har 12mm bolter og 90 20v har 10mm så vidt eg husker. Ellers passe det

Det er 10mm traversbolter på min 91 så da går det greit også. Muligens 10mm for 3B, 12m for ABY.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjengene i karosseriet som muligens er ulikt altså.

Noen som vet helt sikkert om det er likt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er bolt on, jeg har en 88 mod 90q typ 89 med NG motor. Og jeg har satt på S2 understell, traverser fjærbein stabstag og drivakslinger. Eneste du trenger å skifte er flensakslingene i girboks og bakdiff, hvis du ikke skifter girboks og diff til S2 da seff....

Lurer du på noe så spør ivei............

Claus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Claus:

Flensakslingene? Mener du indre drivknute? Jeg har samme bil og motor som deg. Jeg bytter ikke annet enn spindler og skiver. Nødvendig å bytte disse når man ikke bytter akslinger? Eller må man bytte akslingene pga større splines på ytre drivknuter på S2 kontra min bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Claus:

Flensakslingene? Mener du indre drivknute? Jeg har samme bil og motor som deg. Jeg bytter ikke annet enn spindler og skiver. Nødvendig å bytte disse når man ikke bytter akslinger? Eller må man bytte akslingene pga større splines på ytre drivknuter på S2 kontra min bil?

Flensaksling er den delen som går INN i girboksen og diffen, disse må byttes hvis du skal bruke S2 drivakslinger. Jeg sjekka aldri om S2 spindlene passa på de gammle drivakslingene, bytta hele greia:)

Claus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Takk for svar. Noen spesiell grunn til at du byttet akslingene? Jeg har ikke S2 akslinger, så håper på det skal gå greit. Får delene imorgen. Er calipperene like?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Hvor my jobb er det å bytte flenser på girboks og diff?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Hvor my jobb er det å bytte flenser på girboks og diff?

Det er en enkel jobb, enten er det en unbrakoskrue i midten av den eller så er den festet med klips innvendig, er det med kilps så er det bare å brekke dem ut m brekkjern eller lignende.

Jeg bytta til S2 drivakslingene fordi dem var med understellet når jeg kjøpte det, og en skulle jo tro at de er noe sterkere......

C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.