Verktøy for låsing av kamaksling...

Anbefalte innlegg

Det er snart på tide å skifte registerreim...forrige gang brukte jeg et verktøysett fra Biltema som var beregnet til TDi motorer av min type, men jeg vil vel ikke si at det var det beste vertøyet jeg har brukt.

Den som ble brukt for å låse kamaksling i posisjon passet ikke perfekt selv om jeg fikk det til... Jeg antar man får det man betaler for:confused:

Uansett, trenger noen tips til butikker som selger litt bedre tilpasset verktøy som da altså er beregnet til bruk ved bytte av registerreim.... Motoren er en 1.9 TDi og er plassert i en A6 1996. Mekonomen ser ikke ut til å ha det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det denne platen du sperrer kammen med du mener? bruk en 4 eller 5 mm stålplate. funker bra..for å låse diesel remhjulet kan du bare bruke en 9mm langpipe fra biltema.. eller du kan kjøpe "orginal" sett fra Facom..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt, kan du bare merke opp hvor alle hjulene står med korrekturpen. Da er det bare å ta av reima og sette på ny.

Er vel strengt tatt ikke nødvendig å justere opp igjen registeret når du vet at det er riktig instillt fra før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det flattstålet som skal være i bakkant av kammen?passer med en 11 eller 12 mm fastnøkkel,skaftet altså,om det er som på caravelle...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.