#1 Skrevet Januar 18, 2007 har en golf g60 med 02A kasse.. denne har jeg montert Peloquin diff i. Etter en liten tur på motorveien idag kom jeg til å tenke på hvor digg det hatt vært med 6 trinns kasse... eller en veldig langt 5 gir...Vet ikke hvordan turtallet på g60 kassene ligger men å ligge på 3000 rpm i 100km var slitsomt i seaten min.. Så da er jo spørsmålet om det finnes en enkel måte å få til dette på.. siden jeg allerede har kasse med diff er vel det det beste utgangspunketet. om jeg skal bruke 6 trinns kasse lager dette sine egne problemer vel.. som digital speedometer og kanskje noen drivakslinger... 'Så kanskje det aller enkleste er vel å få byttet 5 giret på den kassen jeg allerede har med diff i... Men er dette mulig å bare bytte dette og fra hvilke biler passer dette? Blir dette forferdelig vanskelig ? absolutt noe jeg burde ha ordnet når diffen ble montert vel Håper noen har noen veldig gode råd her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2007 Det er fullt mulig og kan visstnok gjøres mens kassa fortsatt står i bilen. Man kjøper 5. giret fra en dieselkasse, i ditt tilfelle blir det høyeste mulig 5. giret fra en CAT kasse. Da får 5. giret ditt en utveksling på 0,71. Og da begynner det å bli ganske langgira... Det finnes også noe greier å få kjøpt på ebay i tyskland, som har en utveksling på hele 0,7 tror jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2007 Det er fullt mulig og kan visstnok gjøres mens kassa fortsatt står i bilen.Man kjøper 5. giret fra en dieselkasse, i ditt tilfelle blir det høyeste mulig 5. giret fra en CAT kasse. Da får 5. giret ditt en utveksling på 0,71. Og da begynner det å bli ganske langgira... Det finnes også noe greier å få kjøpt på ebay i tyskland, som har en utveksling på hele 0,7 tror jeg.. okay.. høres lovende ut... har du noen linker eller noen ord jeg kan søke litt på?? en pleier jo aldri å grisekjøre på 5 gir uansett.. jeg vil hvertfall ha et cruise gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2007 kjøp innmat fra VR6, den har bedre utvekslinger, gjør over 100 på 2.gir også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2007 kjøp innmat fra VR6, den har bedre utvekslinger, gjør over 100 på 2.gir også finnes det en oversikt over de forskjellige utvekslingene til vw? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2007 http://www.doppel-wobber.de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2007 http://www.doppel-wobber.de hehe.. den tenkte jeg selvsagt ikke på.... Men finnes det en kalkulator som gir deg turtall/km/T ved gitt gir utvekslinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2007 kjøp innmat fra VR6, den har bedre utvekslinger, gjør over 100 på 2.gir også Noen ideer om hvilken girkasse koder dette er? Alle 02a kasser ? Passer girene rett over selv om jeg allerede har montert diff?? Skal være den første til å innrømme at jeg er grønn når det gjelder girkasser,, satt vekk jobben for å få montert diffen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2007 Trodde 5'th gir på G60'n var ganske langt jeg, satte en corrado G60 motor og gir i golf en gang, jeg synest å huske at den lå på ca 1750-1800 rpm i 80km/t, men det kan jo være jeg husker feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2007 Trodde 5'th gir på G60'n var ganske langt jeg, satte en corrado G60 motor og gir i golf en gang, jeg synest å huske at den lå på ca 1750-1800 rpm i 80km/t, men det kan jo være jeg husker feil Sikkert kasse fra en 88/89 corrado da... mener at ATB kassa har temmelig langt 5.te gir... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 19, 2007 Trodde 5'th gir på G60'n var ganske langt jeg, satte en corrado G60 motor og gir i golf en gang, jeg synest å huske at den lå på ca 1750-1800 rpm i 80km/t, men det kan jo være jeg husker feil Med ATB kasse tilsvarer 1800 rpm 72,05 km/t med 205/40-17 og 71,15km/t med CCM kasse Hvilken kasse er det du har da Andreas? 0,769 er utvekslingen på 5.gir i ATB kassen, mens det er 0,838 på CCM, den har dog lavere utveksling på final drive (3,389 CCM vs 3,647 ATB) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 19, 2007 Jeg har CBA kasse I følge dobbelwobber er utvekslingen slik CBA 02A 5-Gang 01/91 - 07/91 3,778 2,105 1,360 0,967 0,769 3,647 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 19, 2007 kjøp innmat fra VR6, den har bedre utvekslinger, gjør over 100 på 2.gir også IKKE slakting av VR6 kasser,, disse trenger vi som kjører vr6! er jo så lite av de så... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 28, 2007 siden jeg ikke har lysten til å demontere kassen igjen og jeg er blitt fortalt at å bytte bare 5 gir er en grei ting å gjøre med kassen i bilen tror jeg at jeg går for denne løsningen.. Men hvilket gir bør jeg lete etter? og hvilken passer? er det noen diesel kasser med et langt 5 gir?? ak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...