#1 Skrevet Januar 18, 2007 Noen som vet om det er en smal sak å ettermontere cruisekontroll på en a4 type 8E/B6?? Erfaring med Møller mht pris på dette ev.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2007 Møller ga meg ihvertafall en pris på dette, uten noen form for rabatter. Dette var riktig nok en passat 03mod, men pris ferdig montert og programmert var 4500kr ca. med bryter og ledninger. mvh Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2007 Møller ga meg ihvertafall en pris på dette, uten noen form for rabatter.Dette var riktig nok en passat 03mod, men pris ferdig montert og programmert var 4500kr ca. med bryter og ledninger. mvh Lars Takk for info, var vel omtrent i det prisleie jeg hadde forestilt meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2007 Takk for info, var vel omtrent i det prisleie jeg hadde forestilt meg... Fikk forresten opplyst en gang jeg fikk tilbud om å kjøpe bil av møller, at de skulle ettermontere den for 3 lapper, så hvis du ha kjøpt bil der, kan du jo TYNE dem litt som vi sier her i nord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 18, 2007 Regn med at det blir noe dyrere på B6 enn Passaten fordi i Audien må det monteres en ekstra spak på rattstammen og skifte rattstammedeksler i tillegg til ledninger, kobling og koding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 18, 2007 hva slags ekstra spak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2007 Betjeningen til cruisekontrollen. En spak i tillegg til blinklysspaken på venstre side på a4 B6. En del av blinklysspaken på a4 B5 og Passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2007 Betjeningen til cruisekontrollen. En spak i tillegg til blinklysspaken på venstre side på a4 B6. En del av blinklysspaken på a4 B5 og Passat. Med andre ord, så er det 2 spaker på V/side, for prisene jeg fikk var inklusive bytte av spaken. Er jo blinklysbryter som betjener denne på passaten/A6 ihvertfall=) -Lars- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2007 Ok - skal høre med Møller om dette i morgen, de må vel kunne gi en ca pris på dette...så får jeg vurdere om det er verdt prisen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2007 Regn med at det blir noe dyrere på B6 enn Passaten fordi i Audien må det monteres en ekstra spak på rattstammen og skifte rattstammedeksler i tillegg til ledninger, kobling og koding. Trenger ikke legge opp en eneste ledning på B6, men mulig rattelektronikkstyreenhet må skiftes (kommer an på hvilken som er montert fra før, ulike utstyrsvarianter) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 20, 2007 Ettermonterte cruice på gamlebilen min (A4 B6/8E). Kjøpte delene selv hos Møller og betalte ca 750,- for de inkl rabatt. Delene er spaken på venstre side for styring av cruice og rattstammedeksel. Møller gjorde jobben med montering og programering og for det skulle de ha 1500,- I noen tilfeller må styringen/hjernen for rattstammeelektronikken byttes da den ikke støtter cruicekontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 20, 2007 Ettermonterte cruice på gamlebilen min (A4 B6/8E). Kjøpte delene selv hos Møller og betalte ca 750,- for de inkl rabatt. Delene er spaken på venstre side for styring av cruice og rattstammedeksel. Møller gjorde jobben med montering og programering og for det skulle de ha 1500,- I noen tilfeller må styringen/hjernen for rattstammeelektronikken byttes da den ikke støtter cruicekontroll. Snakket med verkstedet i går som antydet (overslag per telefon) at bare i deler ville dette koste minst 5000 kroner + arbeid på min A4 03 mod. (B6/8E)... det var da en voldsom forskjell ift hva det kostet deg - kan det være så store forskjeller på bilene at merkostnaden kan utjøre ca 4000 kroner bare i deler...? Verkstedet kan jo ha tatt feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 20, 2007 Kanskje de da tok høyde for at styreenheten må skiftes. den koster vel fort 4000 kr iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 20, 2007 Kanskje de da tok høyde for at styreenheten må skiftes. den koster vel fort 4000 kr iallefall. Åja, det forklarer jo alt...blir fort for kostbart da ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 21, 2007 Monterte nettop ett slikt sett på jobb på en 03 modell. På denne måtte bryter monteres og rattstammeelektronikk styrenheten byttes. rattstammedekselet også må byttes pga. en ekstra bryter for betjeningen av cruise kontrollen. Det hele må kodes og tilpasses i styrenhetene i bilen. Hvis din forhandler legger inn chassinr på din bil i etka så skal de kunne finne riktig ettermonteringskit til din bil.Ikke alle som trenger ny styrenhet for rattelektronikk.Hvis ikke din forhandler kan finne nr så send en pm så setter jeg vår deleekspert på saken. Har vært borti at ikke alle på delelagerene rundt om kring er like oppegående. Tror vi ga fast pris på jobben på 3500.- Det ble ikke akkurat god butikk siden det var første gang vi gjorde det på en slik bil, og knotet en del. Men det bør ikke koste mer enn ca 4000-4500 kroner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 22, 2007 Monterte nettop ett slikt sett på jobb på en 03 modell. På denne måtte bryter monteres og rattstammeelektronikk styrenheten byttes. rattstammedekselet også må byttes pga. en ekstra bryter for betjeningen av cruise kontrollen. Det hele må kodes og tilpasses i styrenhetene i bilen. Hvis din forhandler legger inn chassinr på din bil i etka så skal de kunne finne riktig ettermonteringskit til din bil.Ikke alle som trenger ny styrenhet for rattelektronikk.Hvis ikke din forhandler kan finne nr så send en pm så setter jeg vår deleekspert på saken. Har vært borti at ikke alle på delelagerene rundt om kring er like oppegående. Tror vi ga fast pris på jobben på 3500.- Det ble ikke akkurat god butikk siden det var første gang vi gjorde det på en slik bil, og knotet en del. Men det bør ikke koste mer enn ca 4000-4500 kroner. Flott og takk for oppklarende info - da står jo kostnaden i rimelig forhold til gevinsten - jeg skal kontakte mitt lokale Audiverksted ang. dette, sender pm hvis de ikke finner ut av det der: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 7, 2007 Bumper denne tråden med et spm: Hvordan kan man finne ut om bilen har styringsenheten som HAR cruisekontrol? Finner man ikke ut dette via vag-com mon tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 7, 2007 Møller mente det lå inne på alle biler. Sa det var bare å kjøpe ny hendel og strekke en ledning til en bestemt plass. Kan kjøpes kitt til forskjellige biler på ebay med alt. Må aktiveres med vag-com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 7, 2007 Bumper denne tråden med et spm: Hvordan kan man finne ut om bilen har styringsenheten som HAR cruisekontrol? Finner man ikke ut dette via vag-com mon tro? Jo, det er forskjell på delenummerene, men husker ikke nummerene nå. ( Gjelder A4 B6 ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 8, 2007 Hmm. Har forsøkt å søke her inne, men finner ikke direkte svar på problemstillingen.. Hadde vært intr. å funnet ut dette med delenr, + delenr på styringssentralen som kan programmere kjørelys.. Er tydeligvis litt hipp som happ der og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 21, 2008 noen som vet hvordan man koder om rattstammeelektronikk med vag com? fikk beskjed av en på møller som sa at denne måtte kodes.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 21, 2008 Har du ikke fått orden på den feilkoden enda? Hva skal kodes om?? Aktivere cruise? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 21, 2008 cruise tror jeg er aktivert, men rattstammeelektronikk må også kodes om....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 21, 2008 Du la vel inn en kode med vag-com etter monteringen av cruise, slike at bilen finner den?? Måtte du bytte rattstammeelektronikk også?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 21, 2008 Du la vel inn en kode med vag-com etter monteringen av cruise, slike at bilen finner den?? Måtte du bytte rattstammeelektronikk også?? rattstammeelektronikk måtte også byttes ja, har lagt inn kodingen av cruise med vag com , men ikke koding av rattstammeelektronikken, da jeg ikke har fremgangsmåten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...