#1 Skrevet Juni 26, 2004 Siden dama er bortreist tenkte jeg å bruke litt kvalitetstid på bilen i helga. Bytte girolje på kassa og diffen. Første etappe er unnagjort, dog med litt småproblemer (bare fyllepluggen som løsnet). MEN, nå skal jeg til å begynne bak. Tappepluggen er i bunnen på diffen, så den er grei. Men hvor er fyllepluggen? Midt oppå? Jeg ser i alle fall ingen verdens ting. akte er lite informativ, allhidden likeså. Jeg vet det skal 1.6 liter på, men ikke mer enn det. Noen som har prøvd å bytte og kan opplyse meg litt? Det er en A200 20v det er snakk om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2004 Siden dama er bortreist tenkte jeg å bruke litt kvalitetstid på bilen i helga. Bytte girolje på kassa og diffen. Første etappe er unnagjort, dog med litt småproblemer (bare fyllepluggen som løsnet). MEN, nå skal jeg til å begynne bak. Tappepluggen er i bunnen på diffen, så den er grei. Men hvor er fyllepluggen? Midt oppå? Jeg ser i alle fall ingen verdens ting. akte er lite informativ, allhidden likeså. Jeg vet det skal 1.6 liter på, men ikke mer enn det. Noen som har prøvd å bytte og kan opplyse meg litt? Det er en A200 20v det er snakk om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2004 nå er ikke jeg noen diff ekspert, men jeg vil anta at du skurer ut en bolt i siden (sånn omtrent midt på) som også fungerer som max nivå... er jeg helt på bærtur nå kanskje?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2004 nå er ikke jeg noen diff ekspert, men jeg vil anta at du skurer ut en bolt i siden (sånn omtrent midt på) som også fungerer som max nivå... er jeg helt på bærtur nå kanskje?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 26, 2004 regner med du er på rett vei. men det er helsikes trangt rundt diffen og nesten umulig å se. Det jeg håpte var at noen visste eksakt hvor pluggen er så jeg slipper å demontere halve bilen under der for å få kikket. Har skrudd av noen varmeskjold under der, men ingen åpenbaring enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 26, 2004 regner med du er på rett vei. men det er helsikes trangt rundt diffen og nesten umulig å se. Det jeg håpte var at noen visste eksakt hvor pluggen er så jeg slipper å demontere halve bilen under der for å få kikket. Har skrudd av noen varmeskjold under der, men ingen åpenbaring enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 26, 2004 Det er to tappeplugger og en fylleplugg, fyllepluggen sitter på høyre side av bakdiffen, alle tre pluggene er merket 4 på illustrajonen vedlagt her. Bare husk å løsne fyllepluggen først, før du tapper oljen. Det er tungvint å snu bilen oppned hvis fyllepluggen ikke vil ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 26, 2004 Det er to tappeplugger og en fylleplugg, fyllepluggen sitter på høyre side av bakdiffen, alle tre pluggene er merket 4 på illustrajonen vedlagt her. Bare husk å løsne fyllepluggen først, før du tapper oljen. Det er tungvint å snu bilen oppned hvis fyllepluggen ikke vil ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 26, 2004 På den siden det er trangest seff Tusen takk for hjelpa, nå er det håp for at jeg får gjort dette før kvelden er omme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 26, 2004 På den siden det er trangest seff Tusen takk for hjelpa, nå er det håp for at jeg får gjort dette før kvelden er omme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...