#1 Skrevet Januar 19, 2007 Hei! Lurte på hvilke forskjeller og fordeler og ulemper det er med ulike oktan på bensinen? Ser at Jet selger 92 oktan blyfri,og hos Shell så kan man få V-power med hele 99 oktan blyfri! Selv kjører jeg på 95 oktan blyfri for det er det jeg har lært at dagens biler går på,men hva er vitsen med snart å ha hele spekteret fra 92 til 99 på makedet da?? Nysgjerrig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2007 Jeg fyller aldri annet enn 98 oktan. Når er jeg absolutt ingen ekspert på dette her, men bankefastheten er høyere jo høyere oktan man har, og med turbo/overlading så vil jeg si det er en fordel med 98 kontra 95 for sjansen for tenningsbank er da mindre:) Men favoritten er E85: rock : da går den skuten min som et uvær;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2007 Søk, og du skal finne.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68411&highlight=oktan Tviler på at du lurer på så mye etter å ha lest dette, eller kanskje lurer du veldig mye.. Enten eller, informasjonen ligger iallefall der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...