#1 Skrevet Januar 19, 2007 Henter ny bil i dag, en 00 mod A6 avant. Har kjøpt 8,5*20" til denne (ET40). Bilen har originalt sportsunderstell, men lurer på om jeg bør senke mer om det ikke skal se for høyt ut. Jeg må nok space ut, noen som har formeninger om hvor mye?? Merk: Bilen skal være familiebil, så det må være en viss komfort med i bilde.. Håper på svar.. Mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2007 orginalt er vel et35? med 8x19 så har jeg enda litt å gå før felgen ligger i kant med skjermen, men har ikke senka helt ned dit heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2007 Hvor mye har du senket til nå da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2007 aner ikke mm senk.. men i sommer var den såpass at jeg fikk en finger inn i mellom dekkbane og skjerm.. totalt 8 cm fra felgkant til skjerm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2007 Kommer veldig ann på hva slags dim du skal ha på dekkene. Jeg hadde ET 38 med 245/30-20 og der var det ikke god plass foran med 70mm senk. Bak var det god plass, ca 1 cm ut om opptil flere cm innover. Spaca ut 15mm bak, men da subba det litt. Min gikk som familiebil, var mykere enn A4 med sportunderstell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2007 Henter ny bil i dag, en 00 mod A6 avant. Har kjøpt 8,5*20" til denne (ET40). Bilen har originalt sportsunderstell, men lurer på om jeg bør senke mer om det ikke skal se for høyt ut. Jeg må nok space ut, noen som har formeninger om hvor mye?? Merk: Bilen skal være familiebil, så det må være en viss komfort med i bilde.. Håper på svar.. Mvh Anders Du må ikke space ut hjula, men 5mm går sikkert fint og ser bedre ut. Tror ikke A6 4B har så orig.offset som 35, mer er usikker. Men det avhenger sikkert litt av hvilken felgdiameter bilen er levert på også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2007 Henter ny bil i dag, en 00 mod A6 avant. Har kjøpt 8,5*20" til denne (ET40). Bilen har originalt sportsunderstell, men lurer på om jeg bør senke mer om det ikke skal se for høyt ut. Jeg må nok space ut, noen som har formeninger om hvor mye?? Merk: Bilen skal være familiebil, så det må være en viss komfort med i bilde.. Håper på svar.. Mvh Anders Etter min mening må man senke mer enn originalt sportsunderstell for at dette skal bli pent. Komfort med 30 profil er i utgangspunktet håpløst så her er det vel bare å få kjærra ned på bakken. Litt usikker på hva som finnes av senkefjærer til denne modellen men Eibach 45mm bør være et minimum.? Ellers er justerbart av bra kvalitet det beste valget hvis du vil ha litt comort igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2007 Får nesten bare prøve på og se...30 profil er jo et offer i forhold til komfort som du sier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2007 225/30 ofrer nok litt komfort, kjører du 245/30 som jeg gjorde er det ikke ille. Mange som satt på meg med meg sa det ver overrskende behagelig. Bestemt, men behagelig. A4 var som sagt hardere i understellet. Understellet har jo veldig mye å si, ikke bare lite gummi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...