#1 Skrevet Januar 19, 2007 Hei, Jeg må ha nye hjul til våren, spørsmålet er hvilken størrelse. Bilen er en -02 Passat 1.8T highline der det ved innkjøp i fjor sto på 16" med 215/55 dekk. Dette er jo en familiebil og jeg bør derfor opprettholde et snev av komfort. Hos Tevodekk mente de det er større forskjell i komfort mellom 16" og 17" enn mellom 17" og 18" men jeg vet ikke helt...... For at det ikke skal se ut som om bilen står "på stylter" må det vel kanskje en lett senk til også, vil det da bli uutholdelig med tanke på komfort ? Noen kloke sjeler som har erfaringer med dimensjoner og dekktype for Passat ? Øystein J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2007 På min forje bil , 98 passat ,hadde jeg 225/45-17 dekk + senket 30mm m/ eibach fjærer og gassdempere. MYE bedre å kjøre med + fortsatt mye komfort.Denne kombinasjonen annbefales:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2007 På min forje bil , 98 passat ,hadde jeg 225/45-17 dekk + senket 30mm m/ eibach fjærer og gassdempere. MYE bedre å kjøre med + fortsatt mye komfort.Denne kombinasjonen annbefales:) OK, takk for tipset. Får se hva som finnes av fine 17" felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2007 Hadde en 02 Passat Trendline med 30mm Eibach senkefjærer. Kjørte først med 17" 225/45 før jeg gikk opp til 18" med 225/40, jeg synes ikke forskjellen var særlig merkbar og trivdes fint med 18" og 30mm senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2007 jeg hadde også en 3b 1,9 TDI før. her hadde jeg først 18" med 40mm senk og det fungerte helt topp. nå skal det sies at jeg ikke er så kravstor på komfort så jeg gikk opp til 19". men, uten tvil sett på 18". det blir ikke stor forskjellen fra 17" pluss at det ser MYE bedre ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2007 Jeg ville valgt 18" Kjører en Audi A6 18" sommer 235 17" vinter 225 Den er ikke senket, litt for høy på sommeren. Men ingen ting å si på komforen. Største forskjellen er støy, synes sommerdekka støyer svært lite. Men hører ikke no mer nå med 17" pigg på vinteren Fornøyd med de Men ellers er det store forskjeller på dekk du velger på støy! Merkbart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...