#1 Skrevet Januar 19, 2007 Hei! Jeg har noen ytterst irriterende og til dels høye lyder fra pumpen til aircondition/klimanlegg. Når jeg slår på aircondition/klimanlegg blir lyden så høy at den overdøver lyden fra dieselmotoren... det sier vel litt... Når jeg ikke bruker aircondition/klimanlegg kommer samme lydene med mindre intensitet og ikke så regelmessig. Jeg har sjekket pris på ny pumpe (5405.-), men jeg kan også tenke meg at det kun er magnetclutchen/dvinghjul som er montert på pumpen som lager disse lydene... Noen som vet om denne magnetclutchen kan skaffes løst og hvordan det demonteres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2007 Clutchen har bare et vanlig kulelager og kan demonteres om man er litt nevenyttig. Så tar man ut lageret, måler det og kjøper et tilsvarende.. Koster en brøkdel av ny kompressorclutch også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2007 hmm ja, det var jo en god idé.. helgens prosjekt kanskje. Ser det sitter en bolt i midten av hjulet. Er det denne som skal ut for så å kakke lett på hjulet eller er det noen andre ludotriks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2007 Vet ikke helt hvordan det er på bilen din, men det pleier å være en bolt i midten som holder den ytre delen på, så kan man ta av den, så er det evt. noen låseringer før man kan få av lageret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...