#1 Skrevet Januar 19, 2007 Kan se ut som jeg trenger en ny turbo med tiden, grunnet at problemet beskrevet i denne tråden fortsatt er tilstede, og alle andre årsaker er sjekket/utbedret. Spørsmålet da er, kan jeg bruke noe annet enn K26? Syns å ha hørt at K24 passer på, men hvordan vil turboen slå inn i forhold? Kjører med 0.9 bar chip og strammere fjær.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2007 Selger en RS2 turbo jeg, den burde gi vesentlig raskere spool enn k26. Og i tillegg klarer mer effekt. Jeg brukte denne på en 1,8 8v G60 motor, og der hadde jeg 1bar ladetrykk ved ca 3400omdr. Og i og med at din motor er større så får du nok trykket endel tildligere. Se under deler selges for mer info om turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2007 Kan se ut som jeg trenger en ny turbo med tiden, grunnet at problemet beskrevet i denne tråden fortsatt er tilstede, og alle andre årsaker er sjekket/utbedret. Spørsmålet da er, kan jeg bruke noe annet enn K26? Syns å ha hørt at K24 passer på, men hvordan vil turboen slå inn i forhold? Kjører med 0.9 bar chip og strammere fjær.. Hei! Du kan ta en prat med disse folkene her, hvis du er intresert i bytte turbo. http://www.gikturbo.no/default.asp?uid=9&CID=9 Dem har også noen fine priser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2007 Skal du ha en rimelig løsning som er bolt-on og ikke lade mer enn 0.9 ville jeg satt på en K24 fra en S2/S4/S6. Da får du ladetrykk litt tidligere også. Audi selv byttet fra K26 til K24 i 1989 på 10v turboomtorene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2007 Takk for svar, målet her er å bytte turbo til en som fungerer bra med det "oppsettet" jeg har nå, uten noe mer arbeid. Kan se ut som jeg kanskje går for Eyvinds forslag, dersom ingen har noe bedre forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2007 Du kan jo ta en titt på http://www.gikturbo.se/uppgraderingsturbo.asp?contentID=3&intType=subfolder Der beskriver de oppgradering. Dersom du mot formodning skal fortsette å ha orginal, husk å få BYTTE turbo og ikke bare overhale den du har. Den har jo vært overhalt før.... Hvordan går det med blårøyken, er det ikke bedring ved annen olje eller rolig kjøring før stans ? Har du forsøkt tipsene om veivhusventilasjonen ? Hvordan går bilen med 0,9 bar ? Når snøen kom var det et visst savn etter bilen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 20, 2007 Blårøyken er der stort sett daglig, ikke noe mer enn før, men desto oftere.. Har forsøkt med annen olje, veivhusventilasjonen er demontert og sjekket osv. Kan ikke finne noen annen løsning enn at turboen rett og slett er sliten, men den har jo tross alt snurret i snart 300.000km. Chip`en fungerer bra, like sterk fra bunn, men MYE sterkere fra 3000 o/min. Drikker endel mer suppe da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 20, 2007 Skal du ha en rimelig løsning som er bolt-on og ikke lade mer enn 0.9 ville jeg satt på en K24 fra en S2/S4/S6. Da får du ladetrykk litt tidligere også. Audi selv byttet fra K26 til K24 i 1989 på 10v turboomtorene.. har du vannkjøling til turbo på din bil??k24 er nemmelig vannkjølt i motsetning til tidlige k26. veit ikkje om k26 kom med vannkjøling en gang. Og du må skifte flenser på olje slangene da k26 og k24 ikkje har like flenser. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 20, 2007 En 88-modell har vannkjølt K26, tilkoblingene skal også være helt like.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2007 Kan jeg bruke RS2-turboen? Hvordan vil det fungere med min chip på 0.9 bar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 27, 2007 Noen som vet ang. RS2-turbo? Regner med at jeg vil få ladetrykk noe tidligere siden jeg ikke kjører høyere enn 0.9? Noen nevnte også at hvis man brukte vanlig k24(fra s2/s4) på disse motorene ville man få høy eksos- og innsugstemperatur. Burde vel funke bedre med RS2-turboen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 20, 2007 Da er RS2-turbo montert, no more blårøyk:) Til info er det en helt annen karakteristikk på motor nå. Lader allerede fra rett over 2000 o/min, lader fullt fra ca 2700 o/min til 5500. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...