Passat 3b: Høyt bensin forbruk?

Anbefalte innlegg

Lurer på om bilen min har litt høy bensin forbruk? etter hva jeg har kalkulert så bruker den ca 1.18 liter pr mil.

Bilen er en 1.8l 125hk bensiner 4x4.

Har hatt diagnose på bilen og det dukket opp en feilmelding på Gasspjeldet, uten har jeg vet hvordan man merker dette.

Er mye småkjøring/bykjøring på meg.

Er dette normalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.18? virker helt normalt dette. har en 2wd som drar over litern på sånn rykk og napp kjøring.

På landevei derimot går den greit ned mot 0.7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm ok, har vel gått 55liter på 46.5mil ca.. er bare så vandt med golfen som brukte 0.8 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, men her er det vel drøye 400kg ekstra og dra på pluss syncroen... koster penger det.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette var litt høyt, spørs vel om du er litt hard på pedalen.

Min går på 0.6-0.8 på lang kjøring, og 0.8-0.9 på småkjøring.

Har ikke 4x4, men synes fortsatt det var litt mye da.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel ikkke akkurat sammenligne med min, da den er diesel.

Men jeg har ogsp syncro på min 3B, bruker 0.7 ca på småkjøring, og det er med en de herjing, donuts osv når snøen tillater det.

er 1.9tdi da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk kjørt 47.5mil før jeg måtte fylle, da turte jeg ikke kjøre lengre :P endte på 1.15pr mil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fyllte i dag.. ganske nøyaktig 1 l/mil på småkjøring.. Skal prøve å kjøre med climatronic på econ frem til neste fylling for å se hvor mye det evt. kan ha å si...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørestil har veldig mye å si. Jeg har en uvane å kjøre i for lavt gir. Skjer jo ikke så mye på lavt turtall. Hvis jeg er flink å bruke 4. og 5. gir så går forbruket mitt ned med minst 0,2 l/mil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.